CV

Jak napisać CV bez doświadczenia?

Jeśli tworzysz swoje pierwsze CV, możesz nie mieć doświadczenia, które odgrywa najistotniejszą rolę w całym dokumencie aplikacyjnym. Przed tobą kilka wskazówek, które pozwolą ci stworzyć plik, będący kluczem do zatrudnienia. Czym zatem skusić pracodawcę, kiedy doświadczenie dopiero przed tobą?

Jeśli jesteś studentem i starasz się o angaż, wpisz to do CV. Personalizacja pozwoli przypisać rekruterowi odpowiednią wagę, biorąc pod uwagę stanowisko i słabe jak na tę chwilę doświadczenie. Przygotowując dokument, możesz opisać swoje umiejętności nabyte podczas ewentualnych praktyk, staży. To, czego nauczyłeś(aś) się podczas webinarów, z tutoriali, czym się interesujesz i w jakim kierunku zmierzają twoje zainteresowania.

Jeśli natomiast nie masz zupełnie doświadczenie związanego z praktykami, czy wakacyjną pracą, daj siebie poznać od innej strony. Część, na którą rekruter zwróci uwagę, czyli górna partia dokumentu niech stanowi twoje pole do popisu. Ubierz zgrabnie w słowa, to czym możesz się już pochwalić i opisz swoje przyszłe cele zawodowe. Postaraj się zwrócić uwagę na twoje umiejętności i kompetencje. Na kwalifikacje jeszcze przyjdzie czas.

Jeśli masz doświadczenie w pracach dorywczych, opisz je. To zawsze wartość dodana. Na tym etapie nie jest istotne, czy była to praca przy sezonowej zbiórce owoców, czy obsługa kelnerska lub praca w spożywczaku. Postaraj się opisać, co te krótkie epizody wniosły do twojego życia. Możesz tutaj posłużyć się np. nabytymi umiejętnościami bezpośredniej obsługi klienta, współpracą z dostawcami, czy wytrwałością i konsekwencją w działaniu. Skup się na ważnych aspektach, przy czym omiń te nieistotne, jak np. utrzymanie porządku na sali.

Możesz także postawić na wymienienie kompetencji miękkich. Jednak niech to nie będzie opis pospolity jakich wiele. Wyróżnij się w sposób nieszablonowy. Jeśli piszesz o biegłej obsłudze komputera, czy jakiegoś programu powiedz dokładnie, czym się możesz to podkreślić. Jeśli piszesz, że interesujesz się marketingiem internetowym, czy social media potwierdź to w jakiś sposób. Możesz podać (o ile to zgodne z prawdą) fanpage, który zdobył w krótkim czasie wielu fanów, że znasz narzędzia np. Google AdWords i potrafisz sprawnie określać cele i żonglować stawkami w zależności od kampanii, jeśli znasz Photoshopa, dołącz przykłady swoich prac. Zainteresowanie gwarantowane.

Możesz dobrze rozegrać także tę kwestię zainteresowaniami. Połączenie ich z planami zawodowymi może także dać ciekawy efekt. Zamiast pisać, że interesujesz się marketingiem internetowym, opisz, że prowadzisz np. bloga, że znasz WordPressa i samodzielnie postawiłeś(aś) stronę i potrafisz ją wypozycjonować dzięki znajomości SEO itd., ponieważ leży to w obszarze twoich zainteresowań.

Dodaj komentarz