Główny specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca biurowa z wykorzystaniem komputera
- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz
Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/edukacja/informacja-dla-osob-majacych-trudnosci-w-poruszaniu-sie
Zakres zadań
- Wykonuje zadania służby bezpieczeństwa i higieny pracy w ministerstwie w tym opracowuje plany poprawy warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, planuje środki na ich realizację oraz opracowuje projekty przepisów, wytycznych i regulaminów wewnętrznych w zakresie bhp.
- Koordynuje proces dokonywania oceny ryzyka zawodowego, przegląd stanowisk pracy, opiniowanie instrukcji ogólnych i stanowiskowych bhp oraz bierze udział w opracowywaniu planów modernizacji ministerstwa i przekazywaniu do użytkowania remontowanych i modernizowanych pomieszczeń oraz urządzeń technicznych.
- Ustala okoliczności i przyczyny wypadków w drodze do pracy i z pracy oraz prowadzi dokumentację w tym zakresie.
- Przeprowadza szkolenia wstępne dla nowozatrudnionych pracowników, stażystów, wolontariuszy, oraz przeprowadza kontrole stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przestrzegania przepisów oraz zasad w tym zakresie w zakładzie pracy i w każdym innym miejscu wykonywania pracy.
- Bierze udział w ustalaniu okoliczności i przyczyny wypadków przy pracy/zrównanych z wypadkami przy pracy oraz prowadzi dokumentację w tym zakresie oraz uzyskania przez pracownika uprawnień odszkodowawczych.
- Prowadzi rejestry, kompletuje i przechowuje dokumenty dotyczące wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowuje wyniki badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.
- Sporządza okresową ocenę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w ministerstwie.
- Uczestniczy w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy, a także występuje do osób kierujących pracownikami z zaleceniami usunięcia stwierdzonych zagrożeń wypadkowych i szkodliwości zawodowych oraz uchybień w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe a) o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy lub ukończone studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 2-letni staż pracy w służbie bhpb) wykształcenie wyższe i co najmniej 6-letni staż pracy w służbie BHP
- Znajomość przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
- Znajomość przepisów prawa pracy
- Znajomość podstaw funkcjonowania administracji publicznej (podział, zasady organizacji i działania), w tym służby cywilnej (organizacja, uprawnienia i obowiązki członków korpusu służby cywilnej)
- Samodzielność i inicjatywa
- Rzetelność
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Współpraca
- Komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej