Specjalista
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań:
- praca w terenie,
- krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe,
- zagrożenie korupcją,
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych,
- przeprowadzanie kontroli/inspekcji
Czynniki szkodliwe dla zdrowia:
- praca przy monitorze ekranowym (komputer) powyżej 4 godzin dziennie,
- zmienne warunki atmosferyczne
Narzędzia i materiały pracy:
- komputer
Infrastruktura - bariery architektoniczne:
- brak windy,
- brak podjazdu,
- toaleta niedostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- brak drzwi odpowiedniej szerokości,
- brak miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych
Zakres zadań
- przygotowuje dla wnioskodawców (organizatorów prac podwodnych) zezwolenia Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni na wykonywanie prac podwodnych na obszarach morskich oraz prowadzi kontrole ważności dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień zawodowych przez ekipy zgłaszane do wykonywania prac podwodnych
- przygotowuje, rejestruje, wydaje oraz unieważnia Dzienniki Prac Podwodnych
- bierze udział w prowadzonych na akwenach morskich kontrolach wykonywania prac podwodnych, kontrolach stanu technicznego sprzętu nurkowego i wyposażenia bazy prac podwodnych
- przygotowuje pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych, pozwolenia na poszukiwanie i przeszukiwanie wraków statków oraz pozwolenia na wydobywanie mienia z morza
- gromadzi i opracowuje informacje nawigacyjne i hydrograficzne oraz przygotowuje dokumentację niezbędną dla realizacji zadań administracji morskiej, związanych z ochroną podwodnego dziedzictwa kulturowego
- prowadzi statystyki w zakresie realizacji powierzonych obowiązków, w szczególności dotyczące wydanych zezwoleń na wykonywanie prac podwodnych, płetwonurkowań sportowo-rekreacyjnych na wrakach statków, zlokalizowanych obiektów zabytkowych, wydobytych wraków i obiektów podwodnych
- doraźnie bierze udział w pomiarach hydrograficznych (batymetrycznych i sonarowych) na obszarach morskich związanych z wykonywaniem prac podwodnych, badaniem obiektów podwodnych oraz płetwonurkowaniem na wrakach statków
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe (kierunek: hydrografia, oceanografia, nawigacja, geografia, geodezja i kartografia)doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze: gospodarka morska
- Znajomość przepisów prawa w zakresie wykonywania prac podwodnych, ochrony zabytków, przeszukiwania i poszukiwania wraków na obszarach morskich
- Komunikatywna znajomość języka angielskiego (A2 wg ESOKJ)
- Umiejętność komunikacji
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Świadectwa przeszkolenia w zakresie bezpieczeństwa: indywidualne techniki ratunkowe, ochrona przeciwpożarowa, elementarne zasady udzielania pierwszej pomocy medycznej, bezpieczeństwo własne i odpowiedzialność wspólna
- Dyplom nurka III klasy
- Uprawnienia płetwonurka sportowo-rekreacyjnego
- Dyplom hydrografa morskiego kategorii B
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (B2 wg ESOKJ)
- Znajomość przepisów i zasad dotyczących prowadzenia pomiarów hydrograficznych na obszarach morskich
- Umiejętność obsługi programów QPS QINSY, Corel DRAW
- Doświadczenie w zakresie przygotowywania decyzji administracyjnych, weryfikowania treści składanych wniosków i załączników dokumentów