Inspektor wojewódzki
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Wyjazdy służbowe, obsługa klientów zewnętrznych
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania wyjaśniające i przygotowuje projekty odpowiedzi na skargi, zażalenia i pisma w celu sprawowania nadzoru nad prowadzeniem państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- Przeprowadza kontrolę urzędów w zakresie zgodności działań administracji geodezyjnej i kartograficznej z obowiązującymi przepisami prawa w celu sprawdzenia prawidłowości realizacji przypisanych im zadań, a także kontrolę instytucji i przedsiębiorców w celu sprawdzenia zgodności wykonywania prac geodezyjnych z obowiązującymi przepisami prawa i standardami technicznymi.
- Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach dotyczących prowadzenia zasobu geodezyjnego i kartograficznego, dla których organem I i II instancji, zgodnie z ustawą Prawo geodezyjne i kartograficzne jest wojewódzki inspektor nadzoru geodezyjnego i kartograficznego, a w szczególności: odmowy przyjęcia do zasobu geodezyjnego i kartograficznego zbioru danych lub innych materiałów sporządzonych przez wykonawcę prac, sporu co do zakresu udostępnionych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty, w celu przygotowania projektów decyzji odwoławczych oraz zapewnienia kontroli instancyjnej w sprawach zakończonych decyzjami administracyjnymi i przygotowania projektów decyzji dotyczących stwierdzenia nieważności wydanych rozstrzygnięć lub wznowienia postępowania
- Prowadzi postępowania wyjaśniające wobec geodetów uprawnionych, wykonujących samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii, celem zbadania, czy wypełniają oni zadania w tym zakresie z należytą starannością oraz - w przypadkach uzasadnionych – sporządza wniosek do rzecznika dyscyplinarnego w sprawach odpowiedzialności dyscyplinarnej dla osób wykonujących samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii o wszczęcie postępowania wyjaśniającego
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe geodezyjnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Znajomość przepisów: ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, a także aktów wykonawczych do tej ustawy oraz standardów technicznych w dziedzinie geodezji i kartografii
- Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz struktur administracji publicznej
- Umiejętność obsługi komputera, w tym znajomość pakietu MS Office.
- Znajomość programów geodezyjnych wykorzystywanych przy wykonywaniu prac geodezyjnych.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Specjalistyczne uprawnienia zawodowe (określone w ustawie prawo geodezyjne i kartograficzne) do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie 2: rozgraniczanie i podziały nieruchomości (gruntów) oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych
- Znajomość przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami
- Umiejętność pracy w zespole
- Komunikatywność i umiejętność argumentowania
- Zdolność analitycznego myślenia
- Umiejętność pracy pod presją czasu
- Kreatywność