Specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku wiąże się z częstym reprezentowaniem urzedu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem: https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami
Zakres zadań
- Zapewnia obsługę merytoryczną, w tym prawną i legislacyjną Ministra, Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego i Sekretarza, w tym przygotowuje projekty aktów normatywnych wraz z ich uzasadnieniem i oceną skutków regulacji, inicjowanych przez Ministra i Przewodniczącego oraz prowadzi proces legislacyjny, w tym uzgodnienia międzyresortowe oraz pozostałe etapy rządowego procesu legislacyjnego.
- Prowadzi szerokie konsultacje publiczne i procedurę opiniowania projektów aktów normatywnych inicjowanych przez Ministra i Przewodniczącego.
- Monitoruje prace legislacyjne i opiniuje projekty aktów normatywnych i dokumentów rządowych kierowanych do Ministra, Przewodniczącego, Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego m.in. w ramach rządowego procesu legislacyjnego oraz parlamentarnego procesu legislacyjnego oraz przygotowuje projekty stanowisk, uwag, opinii i rekomendacji ww. organów do tych projektów.
- Monitoruje i zapewnia wsparcie merytoryczne w zakresie rządowych projektów ustaw inicjowanych przez Ministra i Przewodniczącego przeznaczonych do rozpatrzenia z ich udziałem na posiedzeniu Sejmu, Senatu lub właściwych komisji parlamentarnych; uczestniczy w posiedzeniach właściwych komisji sejmowych i senackich w zakresie rządowych, poselskich, senackich, komisyjnych i obywatelskich projektów ustaw.
- Przygotowuje opinie, analizy i odpowiedzi na pisma dotyczące interpretacji przepisów prawnych oraz rozwiązań systemowych wpływających na funkcjonowanie i rozwój społeczeństwa obywatelskiego, działalność pożytku publicznego, wolontariat, współpracę administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi oraz przygotowuje i przekazuje do właściwych komórek Departamentu stanowiska oraz wyjaśnienia dla Centrum Informacyjnego Rządu niezbędne do udzielenia odpowiedzi w sprawach dotyczących udostępnienia informacji publicznej lub odmowy udostępniania informacji publicznej.
- Prowadzi Wykaz prac legislacyjnych Ministra i Przewodniczącego oraz monitoruje jego realizację; dokonuje przeglądów, analiz i ocen prawnych aktualnie obowiązujących rozwiązań legislacyjnych dotyczących wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, działalności pożytku publicznego, wolontariatu, współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi; przygotowuje oceny funkcjonowania ustaw (OSR ex post), projekty aktów normatywnych niezbędnych do realizacji i monitorowania programów wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego oraz projektów innych aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym regulujących zasady i tryb działalności programowej Ministra, i Przewodniczącego; weryfikuje projekty legislacyjne przygotowane przez zespoły robocze i eksperckie Ministra i Przewodniczącego; przygotowuje projekty upoważnień Ministra i Przewodniczącego we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Departamentu.
- Wspiera i zastępuje właściwego pracownika w rozpatrywaniu protestów od oceny wydanej przez Komisję Oceny Projektów Konkursowych zgodnie z instrukcją wykonawczą IP PO WER i FERS, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Departamentu.
- Wykonuje inne czynności zlecone przez Dyrektora Departamentu, Zastępców Dyrektora Departamentu.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych.
- Wiedza z zakresu: zasad techniki prawodawczej; rządowego procesu legislacyjnego; przepisów dotyczących funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego; prawa cywilnego, karnego, administracyjnego oraz międzynarodowego; zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej.
- Posiadanie umiejętności: opracowywania projektów aktów normatywnych; uzasadnienia i OSR; opiniowania projektów aktów normatywnych; interpretacji i analizy aktów prawnych o charakterze krajowym i międzynarodowym; sporządzania opinii prawnych; obsługi programów informacji prawnej (np. Lex, Legalis).
- Posiadanie kompetencji miękkich: kreatywność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, myślenie analityczne, współpraca, komunikacja.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym B1