Starszy inspektor
Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane jest na II piętrze budynku kompleksu koszarowego komendy oddziału. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek posiada bariery architektoniczne (schody, brak wind) dla osób ze stopniem niepełnosprawności (dysfunkcją ruchową), brak pomieszczeń higieniczno-sanitarnych przystosowanych dla osób niepełnosprawnych na piętrze, jedynie na parterze budynku znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Jedno,
z dwóch wejść do budynku jest przystosowane do potrzeb osoby niepełnosprawnej. Praca umysłowa, na stanowisku pracy administracyjno-biurowym. Pomieszczenia pracy spełniają wymagania stanowisk pracy stałej. Ze względu na rozmieszczenie wewnętrznych komórek zachodzi potrzeba pieszego przemieszczania się pomiędzy kondygnacjami budynku oraz po terenie zewnętrznym kompleksu budynków W-MOSG. Na stanowisku nie występuje narażenie na szkodliwe czynniki chemiczne, ani biologiczne. Ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym.
Na stanowisku występują kontakty zewnętrzne kilka razy w tygodniu – telefoniczne
lub osobiste z przedstawicielami instytucji i firm zewnętrznych, z którymi zostały zawarte umowy na dostawy lub usługi w zakresie utrzymania nieruchomości.
Występują czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań takie jak: częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, stres związany z wydatkowaniem środków budżetowych, działanie pod presją czasu.
Zakres zadań
- na podstawie zawartych umów dotyczących opału energii elektrycznej, energii cieplnej, gazu, wody, ścieków, wywozu nieczystości stałych sporządza i rozlicza dowody księgowe wpływające i wychodzące z Sekcji oraz ujmuje je w prowadzonej ewidencji,
- analizuje i opracowuje sprawozdania z wykonania wydatków budżetowych, jak też przedstawia bieżące informacje o przewidywanych zagrożeniach celem minimalizacji ryzyka niewydatkowania środków finansowych,
- analizuje operacje finansowe oraz posiadane środki finansowe, a także uzgadnia ewidencję pomocniczą z ewidencją główną w okresach miesięcznych,
- sporządza plany oraz analizy finansowe w zakresie wydatków Sekcji, analizuje wydatki z lat ubiegłych, sporządza i analizuje potrzeby na kolejny rok budżetowy oraz sporządza niezbędną do tego dokumentację,
- opracowuje dokumentację analityczno-sprawozdawczą w zakresie działalności Sekcji,
- na bieżąco zapotrzebowuje środki finansowe oraz dokonuje korekt planu w zakresie wydatków,
- kontaktuje się z wykonawcami dostaw i usług oraz z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie uzgadniania wzajemnych rozliczeń finansowych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- udokumentowane doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 7 miesięcy udokumentowanego doświadczenia zawodowego /stażu pracy w prowadzeniu księgowości,
- znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, księgowości i rachunkowości,
- komunikatywność,
- umiejętność argumentowania.
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność pracy w zespole,
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie ekonomiczne
- umiejętność działania w stresie i sytuacjach znacznego spiętrzenia zadań.
