Główny księgowy
Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Inspektor Farmacutyczny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie urzędu;
- wykonywanie zadań pod presją czasu;
- stanowisko pracy zlokalizowane na I piętrze w budynku urzędu, z windą (brak podjazdów, drzwi w odpowiedniej szerokości dla osób niepełnosprawnych);
- narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze przez co najmniej połowę dobowego wymiaru pracy (powyżej 4 godzin dziennie).
Zakres zadań
- opracowywanie i aktualizowanie dokumentów wewnętrznych regulujących obszar rachunkowości i gospodarki finansowej jednostki, w tym w szczególności zasad (polityki) rachunkowości, Zakładowego Planu Kont, instrukcji obiegu i kontroli dowodów księgowych - zgodnie z obowiązującymi przepisami
- prowadzenie pełnej księgowości syntetycznej i analitycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami o finansach publicznych i o rachunkowości, z uwzględnieniem budżetu jednostki w układzie zadaniowym
- opracowywanie planu finansowego i dysponowanie środkami budżetowymi zgodnie z obowiązującymi przepisami i planem finansowym jednostki
- sporządzanie sprawozdań budżetowych, w tym w układzie zadaniowym oraz sprawozdań finansowych
- ujmowanie listy płac w ewidencji księgowej, prowadzenie dokumentacji ubezpieczeniowej (ZUS), podatkowej (US) oraz sporządzanie sprawozdań do GUS
- sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową i realizacja systemu kontroli zarządczej z obszaru rachunkowości i gospodarki finansowej jednostki
- obsługa programów: bankowość elektroniczna, Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa -TREZOR, programów finansowo-księgowych i płacowych- PUMA, Płatnik
- prawidłowe i terminowe rozliczanie należności i zobowiązań finansowych oraz rozliczeń publiczno - prawnych (ZUS, US i inne)
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe ekonomiczne jednolite studia magisterskie bądź inne zgodne z art. 54 ustawy z dn. 27.08.2009 r. o finansach publicznychdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w księgowości
- znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o rachunkowości, a także przepisów dotyczących podatków i ubezpieczeń
- znajomość przepisów o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- doświadczenie w prowadzeniu rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych administracji rządowej
- znajomość systemu TREZOR
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie w zarządzaniu zespołem
- znajomość pakietu MS Office oraz programu PUMA i Płatnik
- nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista
- poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne lub gotowość do poddania się postępowaniu sprawdzającemu mającemu na celu uzyskanie poświadczenie bezpieczeństwa
- komunikatywność, samodzielność, dokładność i terminowość w wykonywaniu zadań