Główny specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
- zagrożenie korupcją
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
Zakres zadań
- Opiniuje projekty normatywnych aktów prawnych oraz innych aktów rządowych itp., dokumentów przygotowywanych przez inne resorty, właściwe komórki Ministerstwa oraz w ramach Departamentu, w zakresie ich poprawności legislacyjnej; sporządza odpowiedzi na interpelacje poselskie kierowane do Departamentu; tworzy i opiniuje projekty zarządzeń, decyzji, regulaminów, informacji, procedur regulujących sprawy wewnętrzne i organizacyjne Ministerstwa oraz projekty upoważnień i pełnomocnictw;
- Organizuje system autoryzacji jednostek oceniających zgodność, monitoruje przeprowadzaną w systemie NANDO procedurę notyfikacji jednostek oceniających zgodność, koordynuje działania resortu dotyczące realizacji wpływających spraw, w szczególności: monitoruje prowadzone przez komórki organizacyjne postępowania administracyjne w zakresie udzielenia, ograniczenia, zawieszenia i cofania autoryzacji jednostkom oceny zgodności; monitoruje realizację przez komórki organizacyjne zadań z zakresu notyfikacji Komisji Europejskiej i pozostałym państwom członkowskim autoryzowanych podmiotów; analizuje, organizuje i nadzoruje proces autoryzacji i notyfikacji jednostek oceny zgodności oraz system nadzoru i kontroli jednostek notyfikowanych działających w obszarze unijnego prawodawstwa harmonizacyjnego, będącego w zakresie kompetencji Ministra Infrastruktury, w tym kieruje wnioski o autoryzację do właściwych komórek organizacyjnych; analizuje decyzje wydane w postępowaniach administracyjnych prowadzonych przez komórki organizacyjne; aktualizuje procedury autoryzacyjne; prowadzi sprawy dotyczące sprawozdawczości jednostek notyfikowanych z działalności wykonywanej w zakresie ich notyfikacji; przedstawia propozycje rozwiązań systemowych;
- Współpracuje z Polskim Komitetem Normalizacyjnym (PKN): uczestniczy i koordynuje udział innych jednostek organizacyjnych Ministerstwa w działalności normalizacyjnej, w szczególności w zakresie opiniowania norm oraz uzgadniania potrzeb sporządzania dokumentów normalizacyjnych; przekazuje informacje przewidziane w ustawie o normalizacji; uzgadnia potrzeby dotyczące tłumaczenia na język polski norm europejskich oraz sporządzania dokumentów zawierających wymagania techniczne; koordynuje udział przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury w Komitetach Technicznych PKN, w tym: analizuje i ocenia prowadzone działania; przygotowuje propozycje rozwiązań systemowych; propaguje wśród interesariuszy branżowych udział w Komitetach Technicznych;
- Analizuje stan i potrzeby w zakresie współpracy resortu z Polskim Centrum Akredytacji oraz przekazuje informacje o zdarzeniach związanych z akredytacją i autoryzacją jednostek oceny zgodności; opiniuje stan i kierunki rozwoju akredytacji oraz dokumenty i programy akredytacyjne;
- Współpracuje z pozostałymi pracownikami Stanowiska do spraw Prawno-Organizacyjnych w zakresie właściwości Stanowiska, tj. zadań związanych z finansami publicznymi, w tym dokonywaniem zakupów i zamówień publicznych, zadań z zakresu kontroli zarządczej oraz organizowaniem spotkań, wizyt, konferencji, w szczególności z udziałem członków kierownictwa Ml; sprawuje zastępstwo podczas nieobecności pracowników Stanowiska.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Znajomość zasad i techniki prawodawczej
- Znajomość ustaw wraz z aktami wykonawczymi:
- o systemie oceny zgodności
- o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku
- o normalizacji
- Znajomość systemu akredytacji oraz norm zharmonizowanych
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Umiejętności analityczne
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
