Główny specjalista
Komendant Główny Policji poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- zagrożenie korupcją,
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa),
- stres i praca pod presją czasu.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- naturalne i sztuczne oświetlenie,
- wymuszona pozycja ciała,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę,
- przy wejściu do budynku oraz w budynku znajduje się winda, brak podjazdów dla osób z niepełnosprawnościami wewnątrz budynku.
Zakres zadań
- Rozpatruje i analizuje sprawy z obszaru postępowań kwalifikacyjnych do służby w Policji realizowanych w jednostkach organizacyjnych Policji, przedstawiając propozycje ich rozstrzygnięcia
- Koordynuje przeprowadzanie etapów postępowania kwalifikacyjnego zarządzanego przez Komendanta Głównego Policji na stanowiska służbowe do komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji oraz Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”, poprzez ustalanie terminów ich przeprowadzania, przekazywanie dokumentacji do komisji lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych
- Sporządza, na polecenie kierownictwa biura, bieżące analizy, sprawozdania i informacje w zakresie właściwości wydziału
- Opracowuje, na polecenie kierownictwa biura, rozwiązania systemowe w zakresie zarzadzania zasobami ludzkimi w Policji w procesie doboru do służby w Policji i tworzenia standardów dla policjantów w tym obszarze
- Przeprowadza czynności w ramach etapów postępowania kwalifikacyjnego do służby w Komendzie Głównej Policji, w tym przyjmuje dokumenty od kandydatów, sprawdza prawdziwość danych wskazanych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji, uczestniczy w rozmowie kwalifikacyjnej z kandydatami
- Opracowuje stanowiska w przedmiocie odmowy objęcia kandydata postępowaniem kwalifikacyjnym albo odstąpienia od jego prowadzenia
- Opracowuje i opiniuje projekty aktów prawnych w zakresie właściwości merytorycznej wydziału
- Prowadzi współpracę z jednostkami organizacyjnymi Policji oraz komórkami organizacyjnymi KGP w zakresie rozwoju zawodowego policjantów
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego powyżej 5 lat w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
- Dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne" lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
- Znajomość przepisów ustawy o Policji w zakresie postępowania kwalifikacyjnego do służby w Policji
- Umiejętność obsługi komputera, w zakresie pakietu MS OFFICE
- Umiejętności analityczne
- Umiejętność współpracy w zespole i dobrej organizacji pracy
- Komunikatywność i asertywność
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętność logicznego argumentowania i wnioskowania