Główny specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa,
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
- nietypowe godziny pracy, w tym dyżury dotyczące natężenia prac oraz w związku z koniecznością dotrzymania terminów ustawowych w czasie przygotowywania projektu ustawy budżetowej, opracowywania sprawozdania
z wykonania budżetu państwa; realizacja zadania wykracza poza typowe godziny pracy urzędu.
Zakres zadań
- Gromadzi dane, analizuje skutki nowych rozwiązań systemowych w zakresie planowania i realizacji wydatków w funduszach i częściach z obszaru ubezpieczeń społecznych, w celu ustalenia limitów wydatków dla części 72 – KRUS i 73 – ZUS na poszczególnych etapach opracowania projektu ustawy budżetowej na dany rok budżetowy. Wprowadza dane planistyczne do systemu obsługi informatycznej budżetu państwa TREZOR.
- Opiniuje zmiany planów finansowych Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (FUS), Funduszu Emerytalno - Rentowego oraz pozostałych funduszy z obszaru ubezpieczenia społecznego oraz zapewnienia obsługę w zakresie finansowania uzupełniającego FUS, z wykorzystaniem odpowiednich autoryzacji w systemie TREZOR.
- Opracowuje wkłady z wykorzystaniem dostępnych źródeł z obszaru wykonania środków zarządzanych przez Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, w celu realizacji delegacji zawartej w art. 182 ustawy o finansach publicznych, tj. przygotowania Sprawozdania z wykonania budżetu państwa i przekazania do Sejmu.
- Prowadzi analizy struktury wydatków budżetu państwa na tle innych krajów członkowskich Unii Europejskiej, z wykorzystaniem dostępnych źródeł informacji, w tym danych statystycznych Eurostatu i raportów z Komisji Europejskiej
- Przygotowuje odpowiedzi na zapytania w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej z zakresu właściwości departamentu, w szczególności dotyczące wielkości planowanych w ustawach budżetowych
- Opracowuje odpowiedzi na zapytania Kontrolerów Najwyższej Izby Kontroli z zakresu procesu opracowywania ustawy budżetowej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe na kierunku finanse lub rachunkowość lub ekonomia lub matematykadoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze rachunkowości lub finansów
- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie i tworzenie tekstów w obszarze właściwości wydziału
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość zaawansowana arkusza kalkulacyjnego MS Excel
- Umiejętność analizowania informacji
- Umiejętność skutecznej komunikacji
- Umiejętność współpracy w zespole
- Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 -1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość komputerowych programów bazodanowych, np. Access.