Główny specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
Rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)
Zakres zadań
- Zapewnia jednolitość realizacji inwestycji drogowych na istniejącej sieci dróg krajowych, w tym związanych z budową dróg dla rowerów oraz dróg dla pieszych i rowerów oraz integracją tej infrastruktury z infrastrukturą dróg samorządowych;
- Prowadzi sprawy w zakresie zapewnienia finansowania realizacji zadań z zakresu dróg krajowych, w tym związanych z budową dróg dla rowerów oraz dróg dla pieszych i rowerów z budżetu państwa oraz realizowanych w ramach programów wieloletnich takich jak: Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021 – 2024, Program Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku, w tym: wykonuje zadania dysponenta części budżetowej, dotyczących uzgadniania programów inwestycji budowlanych realizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), finansowanych lub dofinansowywanych ze środków budżetu państwa i ich zmian; akceptuje wartość kosztorysową dla tych inwestycji; ocenia zasadność realizacji inwestycji; analizuje i ocenia przygotowanie inwestycji; ocenia rozliczenie inwestycji po zakończeniu jej realizacji, bądź zaniechaniu albo czasowym wstrzymaniu; ocenia zasadność zaniechania lub wstrzymania inwestycji; ocenia zasadność i możliwość wznowienia wstrzymanej inwestycji;
- Prowadzi nadzór nad rzeczową realizacją zadań z zakresu dróg krajowych (m.in. związanych z budową dróg dla rowerów oraz dróg dla pieszych i rowerów), w tym realizowanych w ramach programów wieloletnich takich jak: Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021 – 2024, Program Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku, ujętych w programach drogowych (zatwierdzone Programy Inwestycji), w tym gromadzi i analizuje dokumentację i informacje dostarczane przez GDDKiA na temat postępu prac przygotowawczych oraz realizacji zadań drogowych, a także diagnozuje występujące problemy i ich przyczyny oraz rekomenduje działania naprawcze. Dokonuje oceny rzeczowego i finansowego postępu realizacji drogowych inwestycji budżetowych na podstawie comiesięcznego monitoringu zadań na sieci dróg krajowych otrzymywanego z GDDKiA;
- Współpracuje z Pełnomocnikiem Ministra Infrastruktury do spraw rozwoju ruchu rowerowego, w tym w szczególności w zakresie opracowywania polityki rowerowej;
- Przygotowuje odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wystąpienia poselskie, oświadczenia i wystąpienia senatorskie, dezyderaty, opinie i wystąpienia komisji parlamentarnych oraz wystąpienia posłów Parlamentu Europejskiego;
- Monitoruje działania GDDKiA w zakresie realizacji polityki, strategii, programów i planów w zakresie remontów, utrzymania i ochrony dróg krajowych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Znajomość sektora drogowego
- Znajomość procesu realizacji inwestycji drogowych
- Znajomość zasad funkcjonowania finansów publicznych i finansowania dróg publicznych w Polsce
- Umiejętność posługiwania się komputerem w środowisku Microsoft Office (Excel na poziomie zaawansowanym)
- Umiejętności analityczne
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe