Główny specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie MC oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4
godzinna dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Królewskiej, które są oznaczone literami A i B. Do obu wejść prowadzą schody.
Przy schodach do wejścia A znajduje się podjazd dla wózków. Dla gości przeznaczone jest wejście A. W budynku w holu A jest winda dostosowana do wjazdu wózków co umożliwia dostęp do wszystkich kondygnacji budynku osobom z niepełnosprawnością ruchową. Przed budynkiem wyznaczono 2 ogólnodostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W recepcji przy wejściu A i przy wejściu B są pętle indukcyjne.
Zakres zadań
- Realizuje sprawy z zakresu monitorowania portfela projektów realizowanych przez Ministra, w tym dokonuje wstępnej oceny, wspiera w budowie portfela projektów
- Przeprowadza cykliczne inwentaryzacje projektów, programów, pomysłów realizowanych w resorcie cyfryzacji
- Uczestniczy w procesie przeglądów i aktualizacji metodyki zarządzania projektami w celu dostosowywania zapisów do aktualnych wymogów realizacji projektów oraz struktur organizacyjnych
- Prowadzi okresowe przeglądy projektów
- Wspiera merytorycznie projekty w zakresie praktycznych aspektów realizacji projektów, w tym: stosowania metodyki zarządzania projektami, harmonogramowania, identyfikacji ryzyk przy wykorzystaniu m.in. narzędzi do monitorowania
- Opiniuje dokumenty kierowane na posiedzenia Rady Portfela, w tym między innymi Wizje, Karty Projektów, Karty Programów oraz raporty z realizacji (projektów lub programów)
- Wspiera w formalnej realizacji umów w Departamencie, w tym przygotowuje Zlecenia wykonania usług oraz monitoruje ich wykorzystanie
- Współpracuje z wykonawcami w ramach zawartych w departamencie umów ramowych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego powyżej 2 lat w jednostkach sektora finansów publicznych w zakresie zarządzania
projektami lub nadzorowania/monitorowania projektów
- Wiedza z zakresu: metodyk zarządzania projektami (np. PRINCE2), ustawy o finansach publicznych. zasad funkcjonowania administracji publicznej w tym służby cywilnej oraz działań i organizacji MC
- Kompetencje miękkie: organizacja pracy i osiąganie celów, komunikacja, współpraca, myślenie analityczne
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe