Główny specjalista
Komendant Centralnego Biura Śledczego Policji poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
- zagrożenie naciskami grup przestępczych,
- zagrożenie korupcją,
- naturalne i sztuczne oświetlenie,
- wymuszona pozycja ciała,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin,
- w budynku znajduje się winda, brak podjazdów wewnątrz budynku.
Zakres zadań
- kontroluje warunki służby/pracy oraz przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny służby/pracy w komórkach organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, monitoruje realizację zaleceń pokontrolnych oraz analizuje wyniki działalności kontrolnej i przygotowuje projekty pism okólnych do kierowników komórek organizacyjnych CBŚP informujących o ujawnionych uchybieniach/ nieprawidłowościach, w celu poprawy warunków służby/pracy policjantów i pracowników z tych komórek;
- przewodniczy pracom komisji/zespołów dokonujących ustaleń przyczyn i okoliczności wypadków policjantów i pracowników Centralnego Biura Śledczego Policji, koordynuje pracę poszczególnych członków komisji/zespołów, sporządza dokumentację powypadkową, dokonuje prawnej kwalifikacji wypadku oraz opracowuje wnioski wynikające z badania przyczyn i okoliczności wypadków. Monitoruje i kontroluje realizację tych wniosków;
- przedstawia propozycje dotyczące poprawy warunków pracy na stanowiskach ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk, na których występują zagrożenia mogące mieć niekorzystny wpływ na zdrowie policjantów/pracowników Centralnego Biura Śledczego Policji, oraz wskazuje stanowiska na których należy dokonać pomiarów czynników szkodliwych i uciążliwych dla zdrowia oraz dokonuje doboru odpowiednich środków ochrony zbiorowej i indywidualnej, w celu zapewnienia policjantom/pracownikom właściwych warunków bezpieczeństwa służby/pracy oraz nieprzekraczania norm higienicznych;
- dokonuje i na bieżąco aktualizuje ocenę ryzyka zawodowego występującego na poszczególnych stanowiskach pracy i ją dokumentuje, w celu zadstosowania środków profilaktycznych zmierzających do wyeliminowania lub ograniczenia poziomu ryzyka zawodowego na danym stanowisku pracy;
- prowadzi szkolenia wstępne z zakresu bhp dla nowo zatrudnionych pracowników, w celu zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowozatrudnionych;
- współpracuje z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi policji w zakresie ochrony przeciwpożarowej, w celu realizacji przepisów w tym zakresie;
- uczestniczy w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny służby/pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny służby/pracy, w celu zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny służby/pracy;
- sporządza opinie i oceny dotyczące zagadnień modernizacji zakładu pracy, instrukcji ogólnych w zakresie bhp, warunków uciążliwych i szkodliwych dla zdrowia oraz uczestniczy w przekazywaniu do użytku nowobudowanych lub modernizowanych obiektów albo ich części, urządzeń i instalacji, w celu zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny służby/pracy.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie i studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy lub wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy- Powyżej 5 lat doświadczenia w komórce zajmującej się realizacją zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
- Dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Umiejętność analizy i syntezy informacji, planowania i organizacji pracy
- Dyspozycyjność i kreatywność
- Umiejętność negocjacji i skutecznej komunikacji
- Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych
- Dobra znajomość przepisów i procedur z zakresu bhp oraz umiejętności ich stosowania
- Znajomość przepisów dotyczących kontroli
- Rzetelność i terminowość
- Umiejętność współpracy w zespole
- dobra znajomość obowiązujących przepisów związanych z funkcjonowaniem Policji
- komunikatywny język angielski
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Powyżej 5 lat doświadczenia w administracji publicznej
- Szkolenie z zakresu ochrony przeciwpożarowej
- Szkolenie w zakresie wykonywania kontroli