Inspektor ochrony zabytków
Dolnośląski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Praca w terenie, stres, zagrożenia korupcją, praca na komputerze. Możliwość poruszania się po budynku - brak windy
Zakres zadań
- prowadzenie systematycznych terenowych lustracji obiektów zabytkowych w celu rozpoznania stanu zachowania, stanów prawno-własnościowych, aktualnego sposobu użytkowania
- przedstawienie wniosków w zakresie ewidencji zabytków i wpisu/skreśleń z rejestru zabytków
- przedstawienie wniosków w zakresie działań zmierzających do poprawy stanu zachowania i użytkowania zbytków
- przygotowywanie opinii, wytycznych i zaleceń konserwatorskich
- przygotowywania decyzji administracyjnych i postanowień, w tym decyzji o oddanie w depozyt zabytków archeologicznych i pozwoleń na poszukiwanie zabytków ukrytych lub porzuconych
- prowadzenie nadzoru konserwatorskiego nad badaniami archeologicznymi i pracami poszukiwawczymi
- opracowanie wniosków do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz opinie i uzgodnienia do projektów tych dokumentów w celu zapewnienia ochrony zabytków w prawie miejscowym
- przygotowywanie planów rzeczowo-finansowych w zakresie udzielania dotacji z budżetu państwa na badania archeologiczne, opiniowanie kosztorysów i nadzorowanie tych prac
- opiniowanie gminnych, powiatowych i wojewódzkich programów opieki nad zabytkami, gminnej ewidencji zabytków, parków kulturowych
- zabezpieczenie przypadkowo odkrytych zabytków archeologicznych i wnioskowanie o dalszą ich ochronę i ewentualne nagrody
- prowadzenie kontroli zabytków, wydawanie zaleceń i nakazów; współpraca ze stanowiskiem ds. organizowania kontroli, koordynacji administracyjnych kar pieniężnych, egzekucji nakazów i administracyjnych kar pieniężnych w zakresie egzekucji nakazów i administracyjnych kar pieniężnyc
- opracowywanie decyzji administracyjnych w sprawie nałożenia administracyjnych kar pieniężnych, działając w porozumieniu ze stanowiskiem ds. organizowania kontroli, koordynacji administracyjnych kar pieniężnych, egzekucji nakazów i administracyjnych kar pieniężnych i współpraca w zakresie prowadzenia ich egzekwowaniah
- składania zawiadomień o wykroczeniach i przestępstwach wobec zabytków do Policji, Sądów i Prokuratur
- udzielanie informacji publicznej
- upowszechnianie wiedzy o zabytkach
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magister archeolog- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe