Inspektor
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Obciążenie mięśniowo – szkieletowe oraz obciążenie narządu wzroku podczas pracy przy monitorach ekranowych i prowadzeniu samochodu służbowego.
- Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności związanej z nietypowymi godzinami pracy i w porze nocnej, praca w terenie, krajowe wyjazdy służbowe.
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy:
- Praca w pomieszczeniach biurowych, z wykorzystaniem komputera, urządzeń biurowych.
- Budynek i jego wyposażenie zapewniają bezpieczne i higieniczne warunki pracy, warunki są dostosowane do rodzaju wykonywanych prac, ale nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo.
- Praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym.
„Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie https://www.gov.pl/web/gddkia/deklaracja-dostepnosci”
Zakres zadań
- Monitoruje stan przejezdności i stan techniczny dróg oraz przyjmuje i przekazuje informacje zgodnie z obowiązującymi procedurami i wytycznymi, w tym obsługuje krajową infolinię drogową 19 111.
- Realizuje zadania w zakresie zarządzania obsługą zdarzeń na sieci dróg, które zmniejszają jej wydajność, przy użyciu całej dostępnej infrastruktury, w tym Systemów Zarządzania Ruchem, współpracuje ze służbami ratowniczymi, porządkowymi oraz zarządcami innych dróg i organami zarządzającymi ruchem na tych drogach.
- Realizuje zadania dotyczące skutecznych, bezpiecznych i terminowych działań dotyczących robót generujących utrudnienia w ruchu przy udziale pracowników na stanowiskach ds. utrzymania dróg oraz przedstawicieli firm utrzymaniowych i odpowiedzialnych za pobór opłat za przejazd.
- Prowadzi dziennik operatora Systemu Zarządzania Ruchem w celu dokumentacji występujących zdarzeń, utrudnień, interwencji, zgłoszeń interesariuszy związanych z ruchem drogowym oraz incydentów, niesprawności, zakłóceń w pracy systemów i urządzeń przydrożnych.
- Monitoruje sytuację w miejscach poboru opłat w celu przygotowania rekomendacji odstąpienia / przywrócenia poboru opłaty za przejazd pojazdów o DMC do 3,5T. Dokumentacja odstąpienia / przywrócenia poboru opłaty za przejazd.
- Monitoruje pracę urządzeń przydrożnych i systemów zarządzających.
- Komunikuje się z użytkownikami dróg, interesariuszami, partnerami i współpracownikami przy użyciu szerokiej gamy rozwiązań technologicznych, w tym komunikacji radiowej, telefonicznej i pisemnej.
- Realizuje zadania w ramach zarządzania kryzysowego w celu zapewnienia Dyrektorowi Oddziału warunków do skoordynowanego i skutecznego działania we wszystkich fazach zarządzania kryzysowego (zapobieganie, przygotowanie, reagowanie i odbudowa) oraz stałego dyżuru.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- Prawo jazdy kat. B.
- Uprawnienie dostępu do informacji niejawnych lub oświadczenie o zgodzie na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego.
- Wiedza z zakresu inżynierii ruchu drogowego i zagadnień bezpieczeństwa ruchu.
- Znajomość przepisów z zakresu ustawy o drogach publicznych, prawo o ruchu drogowym.
- Znajomość sieci dróg na terenie województwa łódzkiego.
- Umiejętność rejestrowania, zapisywania i przekazywania informacji przy użyciu odpowiedniej technologii.
- Bardzo dobra znajomość obsługi pakietu MS Office, w szczególności programów Excel i Word.
- Kompetencje: wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Kursy z zakresu inżynierii ruchu drogowego i zagadnień bezpieczeństwa ruchu.
- Znajomość języka angielskiego lub rosyjskiego - poziom komunikatywny.
- Umiejętność obsługi lub zarządzania systemami teleinformatycznymi, a w szczególności obsługi operatorskiej systemów zarządzania ruchem lub zarządzania tunelem.