Inspektor
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- Praca w siedzibie Urzędu
- Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy
- Zagrożenie korupcją
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
Zakres zadań
- Prowadzi kontrolę działalności kierowników urzędów stanu cywilnego w zakresie obowiązków wynikających z ustawy o zmianie imienia i nazwiska oraz ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego ,
- Prowadzi postępowania odwoławcze w sprawach obowiązku meldunkowego, zmiany imion i nazwisk oraz rejestracji stanu cywilnego. Opracowuje decyzje w pierwszej instancji w zakresie unieważniania jednego z dwóch aktów stwierdzających to samo zdarzenie,
- Przegląda i analizuje dokumenty zgromadzone w sprawie o nadanie obywatelstwa polskiego, jak również przygotowuje projekty opinii w tych sprawach,
- Sporządza projekty rocznych planów pracy, planów działalności, sprawozdań i informacji z działalności Wydziału oraz z przeprowadzonych kontroli,
- Zamawia i dystrybuuje druki ścisłego zarachowania (odpisy i zaświadczenia) stanu cywilnego oraz opracowuje sprawozdania w tym zakresie,
- Prowadzi nadzór nad stowarzyszeniami Jednostek Samorządu Terytorialnego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- Ustawa o wojewodzie i administracji rządowej w województwie.
- Ustawa o służbie cywilnej.
- Ustawa o kontroli w administracji rządowej.
- Ustawa o zmianie imienia i nazwiska.
- Ustawa Prawo o aktach stanu cywilnego.
- Ustawa o ewidencji ludności.
- Ustawa Prawo o stowarzyszeniach.
- Kodeks postępowania administracyjnego.
- Umiejętność stosowania prawa w praktyce.
- Umiejętność działania w sytuacjach stresowych.
- Umiejętność analitycznego myślenia,
- Ustawa o obywatelstwie polskim.
- Komunikatywność, wnikliwość, rzetelność i samodzielność, umiejętność wystąpień publicznych i przekazywania wiedzy.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią procedury dokonywania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu dostępnej na stronie internetowej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/sygnalisci---wewnetrzne-zgloszenia
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego
- Umiejętność pracy w zespole, złożoność i kreatywność, samodzielność i inicjatywa.