Kierownik / Kierowniczka Zespołu ds. Budżetowania Wydziału




Wydział Mechaniczny Politechniki Wrocławskiej poszukuje kandydatów na stanowisko:
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za kompleksowe zarządzanie planowaniem budżetowym Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej. Do głównych zadań przewidzianych do realizacji na tym stanowisku należy: tworzenie i monitorowanie budżetu, nadzór nad zespołem, kontrola zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz współpraca z innymi jednostkami uczelni
- organizacja i nadzór nad pracą Zespołu ds. Budżetowania Wydziału, w tym przydzielanie zadań i kontrola ich realizacji, zapewnienie właściwego obiegu informacji, podnoszenie kwalifikacji podległych pracowników,
- koordynowanie zadań związanych z planowaniem i realizacją budżetu Wydziału,
- opracowywanie budżetu Wydziału, bieżące monitorowanie jego realizacji oraz analiza i raportowanie wykonania budżetu i opracowywanie korekt,
- zapewnienie zgodności działań finansowych z obowiązującymi przepisami prawa, wytycznymi Uczelni oraz zasadami rachunkowości,
- koordynacja i nadzór nad dokumentacją finansową wytwarzaną w Zespole i kontrola prawidłowości określonych procedur,
- kontrola merytoryczna dokumentów kosztowych,
- reprezentowanie Zespołu w kontaktach z władzami Wydziału, Uczelni oraz podmiotami zewnętrznymi,
- współpraca z kierownikami jednostek organizacyjnych Wydziału w zakresie planowania i realizacji wydatków, bieżącego monitorowania wykorzystania środków,
- współpraca z jednostkami administracyjnymi Wydziału i Uczelni w zakresie finansów,
- sporządzanie sprawozdań, analiz i zestawień finansowych na potrzeby Władz Wydziału, Uczelni i jednostek kontrolnych,
- udział w opracowywaniu i aktualizacji procedur finansowych na poziomie Wydziału,
- realizacja innych zadań zleconych przez Dziekana lub Kierownika Administracji Wydziałowej w zakresie spraw finansowych.
- wykształcenie wyższe (preferowane ekonomiczne/administracja publiczna),
- minimum 5 lat doświadczenia zawodowego,
- komunikatywna znajomość języka angielskiego,
- wysoko rozwinięte umiejętności zarządzania zespołem, organizacyjne i komunikacyjne,
- znajomość przepisów – Ustawy o rachunkowości, Ustawy o podatku od towarów i usług oraz właściwych do niej rozporządzeń,
- znajomość zasad funkcjonowania sektora finansów publicznych/szkolnictwa wyższego, zasad finansowania projektów inwestycyjnych i aparaturowych z MNiSW,
- znajomość Prawa Zamówień Publicznych,
- umiejętność sporządzania analiz finansowych, planowania budżetu oraz pracy z dokumentacją finansową,
- biegła znajomość narzędzi pakietu MS Office.
- doświadczenie na stanowisku kierowniczym,
- doświadczenie w pracy w podmiotach szkolnictwa wyższego oraz znajomość specyfiki funkcjonowania uczelni wyższej,
- praktyczna znajomość systemu TETA.
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- trzyskładnikowe wynagrodzenie: wynagrodzenie zasadnicze + premia regulaminowa + dodatek za wieloletnią pracę (3-20% wynagrodzenia zasadniczego, w zależności od posiadanego stażu pracy),
- pakiet benefitów (13-ta pensja, dofinansowanie do wypoczynku pracownika i członków rodziny, preferencyjne pożyczki, ubezpieczenia grupowe),
- atrakcyjny system szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych,
- możliwość zaangażowania w inicjatywy charytatywne i działania integracyjne (m.in. Bieg Rektora, Bieg Firmowy, Impreza Mikołajowa),
- atrakcyjna lokalizacja w centrum Wrocławia.
Zgodnie z Ustawą z dnia 13.05.2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich oraz Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 31.07.2017 r. w sprawie trybu, sposobu i zakresu uzyskiwania i udostępniania informacji z Rejestru z dostępem ograniczonym oraz sposobu zakładania konta użytkownika, każda osoba przed zatrudnieniem zobowiązana będzie przedłożyć dokumenty wymagane w/w przepisami w tym informację z Krajowego Rejestru Karnego, jak również zostanie zweryfikowana w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.