Młodszy specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa wykonywana w siedzibie urzędu z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
- stres związany z obsługą klientów zewnętrznych
- stanowisko znajduje się na III piętrze budynku biurowego
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację
- klatka schodowa o szerokości 150 cm z poręczami
- pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
- budynek posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami
- budynek jest wyposażony w windę
Zakres zadań
- realizuje zadania związane z wydawaniem, wymianą i unieważnianiem kart pobytu, w tym: prowadzi postępowania w sprawach ich wymiany; prowadzi sprawy w przedmiocie zastrzegania unieważnionych dokumentów w SIS; zleca wydruk kart pobytu oraz przygotowuje karty pobytu w celu ich wydania cudzoziemcom, wprowadza do systemu informatycznego POBYT informacje o odebranych, unieważnionych kartach pobytu
- rejestruje w systemie POBYT negatywne rozstrzygnięcia wydawane w postępowaniach w przedmiocie legalizacji pobytu cudzoziemców na terytorium RP
- informuje wymienione w ustawie o cudzoziemcach organy o rozstrzygnięciach negatywnych wydawanych przez Wojewodę Wielkopolskiego w sprawach dot. legalizacji pobytu cudzoziemców
- weryfikuje wpłaty klientów uiszczane za wydruk dokumentów wydawanych cudzoziemcom oraz zleca karty z uwzględnieniem wskazań interesantów w zakresie umieszczania na dokumentach nr PESEL oraz adresów zameldowania
- współpracuje z Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie zlecania do druku, odbierania i przygotowania do odbioru dokumentów urzędowych wydawanych cudzoziemcom
- dokonuje sprawdzeń i wpisów danych w Krajowym Systemie Informatycznym w zakresie Wizowego Systemu Informacyjnego (VIS)
- przyjmuje zwroty i prowadzi rejestry unieważnionych Kart Polaka
- w razie konieczności wsparcia obsługuje punkt podawczy prowadzony w Wydziale
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość przepisów ustawy o cudzoziemcach i pokrewnych
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość przepisów ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie zezwoleń na pracę
- znajomość przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej i pokrewnych
- umiejętność stosowania prawa w praktyce
- komunikatywność
- umiejętność argumentowania i negocjowania
- umiejętności analityczne
- umiejętność obsługi komputera
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- komunikatywna znajomość języka angielskiego, rosyjskiego lub ukraińskiego
- przeszkolenie w zakresie obsługi klienta
- znajomość przepisów prawa handlowego, podatkowego, umów i konwencji międzynarodowych dotyczących praw człowieka
- przepisów ustawy o dostępie do informacji niejawnych
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych
- umiejętność pracy w zespole