Młodszy specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa wykonywana w siedzibie urzędu z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
- stres związany z obsługą klientów zewnętrznych
- stanowisko znajduje się na IV piętrze budynku biurowego
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację
- klatka schodowa o szerokości 150 cm z poręczami
- pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
- budynek posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami
- budynek jest wyposażony w windę
Zakres zadań
- prowadzi postępowania administracyjne w sprawach zezwoleń na pobyt stały, w tym m.in. weryfikuje wnioski i dokumenty potwierdzające wskazane w nich okoliczności, gromadzi materiał dowodowy (wezwania do uzupełnień, przesłuchania stron, świadków, wystąpienia do innych organów)
- prowadzi postępowania administracyjne w sprawach przyznania, odmowy przyznania i wstrzymania świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka
- prowadzi postępowania administracyjne w sprawach przyznania i przedłużenia Karty Polaka, w tym m.in. prowadzi czynności mające na celu ustalenie związków cudzoziemca z polskością (przesłuchania strony, świadków, weryfikacja stopnia znajomości języka polskiego), przyjmuje pisemną deklarację przynależności do Narodu Polskiego, weryfikuje dokumenty w celu potwierdzenia narodowości polskiej strony lub jej przodków, weryfikuje dokumenty potwierdzające aktywne zaangażowanie w działalność na rzecz języka i kultury polskiej lub polskiej mniejszości narodowej, weryfikuje wnioski i inne dowody w ramach prowadzonych postępowań
- realizuje zadania w ramach procedury uruchamiania środków na wypłatę świadczeń pieniężnych
- przygotowuje oraz podpisuje pisma i decyzje w sprawach związanych z: udzieleniem/odmową udzielenia zezwoleń na pobyt stały; przyznaniem/odmową przyznania świadczenia pieniężnego dla posiadaczy Karty Polaka; przyznaniem/przedłużeniem/odmową przyznania/odmową przedłużenia Karty Polaka
- współpracuje ze Strażą Graniczną, Policją, Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, sądami, prokuraturami, archiwami państwowymi, polskimi placówkami konsularnymi, placówkami konsularnymi państw obcych, organami administracji rządowej i samorządowej, Państwową Inspekcją Pracy, Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA
- wprowadza i sprawdza dane w systemach i narzędziach informatycznych związanych z prowadzonymi postępowaniami
- udziela informacji cudzoziemcom/pełnomocnikom w zakresie prowadzonych spraw
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze obsługi spraw cudzoziemców lub w obszarze postępowań administracyjnych
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego lub komunikatywna znajomość języka angielskiego i języka ukraińskiego, rosyjskiego
- znajomość przepisów ustawy o cudzoziemcach i pokrewnych
- znajomość ustawy o Karcie Polaka
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość ustawy o obywatelstwie polskim
- znajomość ustawy o finansach publicznych
- znajomość przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
- znajomość przepisów ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy, ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej i pokrewnych
- umiejętność stosowania prawa w praktyce
- komunikatywność, umiejętność argumentowania
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość przepisów prawa handlowego, podatkowego, umów i konwencji międzynarodowych dotyczących praw człowieka