Młodszy specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa wykonywana w siedzibie urzędu z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
- stres związany z obsługą klientów zewnętrznych
- stanowisko znajduje się na III piętrze budynku biurowego
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację
- klatka schodowa o szerokości 150 cm z poręczami
- pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
- budynek posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami
- budynek jest wyposażony w windę
Zakres zadań
- opracowuje i rozwija koncepcje przechowywania akt bieżących wytwarzanych przez pracowników prowadzących postępowania w sprawach legalizacji pobytu i zatrudniania cudzoziemców, inicjuje zmiany i udoskonalenia w dedykowanej aplikacji w zakresie zmierzającym do stałego funkcjonalnego i operacyjnego usprawnienia zbioru akt bieżących
- prowadzi sprawy administracyjne powiązane z funkcjonowaniem zbioru akt bieżących, w tym wydaje duplikaty decyzji administracyjnych, zwraca zainteresowanym osobom oryginały dokumentów dołączonych do zakończonych postępowań administracyjnych, przekazuje do wykorzystania służbowego akta zakończonych postępowań na wniosek innych Wojewodów bądź uprawnionych instytucji
- porządkuje zbiór akt bieżących wytwarzanych w Wydziale Spraw Cudzoziemców w ramach wskazanych pomieszczeń i magazynów
- śladuje wypożyczenia akt poprzez prowadzenie rejestru wypożyczeń z wykorzystaniem dedykowanej aplikacji
- aktualizuje zbiór poprzez kompletowanie akt oraz bieżące włączanie dokumentacji po zakończeniu postępowań w przedmiocie legalizacji pobytu i legalizacji zatrudnienia cudzoziemców na terytorium RP
- wspiera proces przygotowywania dokumentów urzędowych wydawanych cudzoziemcom poprzez odnotowywanie odbioru dokumentów przez Wojewodę Wielkopolskiego w systemie SI Pobyt
- podpisuje lub parafuje w imieniu wojewody pisma, postanowienia i zaświadczenia związane z realizacją zadań dotyczących wydawania duplikatów rozstrzygnięć administracyjnych
- przygotowywuje akta po zakończonych postępowaniach do przekazania do archiwum zakładowego
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość ustawy o ochronie danych osobowych
- znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- znajomość rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
- znajomość zasad archiwistyki
- dobra organizacja pracy
- umiejętność pracy w zespole
- rzetelność, sumienność
- umiejętność współpracy z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
- umiejętności analityczne
- znajomość pakietu MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe