Radca prawny
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
praca biurowa, praca w siedzibie urzędu, praca na II piętrze, wyjazdy służbowe (krajowe, zagraniczne), częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, praca wymagająca dyspozycyjności, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin, zainstalowana winda, odpowiednio dostosowane toalety, brak oznaczeń dla osób niewidomych, budynek posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami, brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchym.
Zakres zadań
- Sporządza opnie prawne oraz opiniuje umowy, aneksy i porozumienia, projekty dokumentów wewnętrznych (procedur, regulaminów) i zewnętrznych projektów aktów prawnych wpływających do Biura Kadr, Płac i Budżetu
- Współpracuje przy opracowaniu projektów zarządzeń i uregulowań wewnętrznych oraz sporządza wystąpienia do innych instytucji i organów w sprawach wymagających uzyskania stanowiska dotyczącego wykładni i stosowania prawa w sprawach gospodarki finansowej dysponenta III stopnia
- Opiniuje pod względem formalno-prawnym projekty aktów prawnych Wojewody i zarządzenia Dyrektora Generalnego oraz projekty pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Wojewodę Mazowieckiego i Dyrektora Generalnego w sprawach gospodarki finansowej dysponenta III stopnia
- Udziela pomocy prawnej w sprawach toczących się przed Wojewodą Mazowieckim oraz innych aktów lub czynności z zakresu administracji publicznej
- Weryfikuje pod względem prawnym prawidłowości wydatkowania środków budżetowych w ramach kompetencji biura
- Archiwizuje dokumenty księgowe oraz wykonuje inne zadania zlecone przez przełożonego, które dotyczą pracy i nie są sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe na kierunku prawodoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w obsłudze prawnej jednostek sektora
finansów publicznych
- Wpis na listę radców prawnych
- Znajomość ustaw: o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi, o rachunkowości, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, o ordynacji podatkowej; Prawo administracyjne materialne i procesowe, o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych, Prawo zamówień publicznych, Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks cywilny, Kodeks postępowania cywilnego, o kontroli w administracji rządowej
- Znajomość ustaw: o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
- Znajomość zarządzenia w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- Umiejętność: obsługi komputera (pakiet MS Office), analitycznego myślenia, skutecznej komunikacji
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe