Referendarz
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin
na dobę.
Praca wiąże się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżurami).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami
Zakres zadań
- Wspiera pracowników Wydziału Interpelacji w prowadzeniu bazy danych (przy pomocy specjalistycznego programu e-lnterpelacje) dotyczącej wystąpień parlamentarnych oraz przygotowuje i wysyła monity w sprawach zaległych do przedstawicieli administracji rządowej.
- Wspiera pracowników Wydziału Interpelacji w przygotowywaniu pism do członków Rady Ministrów lub kierowników urzędów centralnych lub do komórek organizacyjnych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przekazujących, zgodnie z właściwością, wystąpienia parlamentarne.
- Przygotowuje analizy i informacje dotyczące realizacji obowiązków wynikających z parlamentarnej kontroli Sejmu i Senatu nad rządem, w tym analizy tematyczne i statystyczne interpelacji, zapytań, interwencji poselskich i senatorskich, oświadczeń senatorskich, pism polskich posłów do Parlamentu Europejskiego, dezyderatów i opinii komisji sejmowych i senackich.
- Wspiera pracowników Wydziału Prac Parlamentarnych w zakresie bieżącego monitorowania plenarnych posiedzeń Sejmu i Senatu.
- Wspiera pracowników Wydziału Interpelacji w przygotowywaniu odpowiedzi na wystąpienia parlamentarne skierowane do Prezesa Rady Ministrów oraz do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i nadzorującego prace Departamentu członka kierownictwa KPRM w randze członka Rady Ministrów.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- Powyżej 0,5 roku doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- Posiadanie wiedzy z zakresu: Konstytucji RP, Regulaminu Pracy Rady Ministrów, ustawy o Radzie Ministrów, Regulaminów Sejmu i Senatu, ustawy o działach administracji rządowej, ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora, zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- Umiejętność obsługi MS Office (Word, Excel)
- Posiadanie kompetencji miękkich: komunikacja, kreatywność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, rzetelność, myślenie analityczne, współpraca.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku prawo lub administracja
- Przeszkolenie z zakresu systemu e-lnterpelacje.
- Umiejętność obsługi systemów: e-lnterpelacje, EZD.