Referent prawno-administracyjny
Wielkopolski Kurator Oświaty poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
- Zadania wykonywane w siedzibie
- Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
- Stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjnobiurowych
- Stanowisko pracy znajduje się na III piętrze budynku biurowego
- Budynek wyposażony jest w windy osobowe i przystosowany jest dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
Zakres zadań
- Zadanie 1.
- Prowadzi postępowania administracyjne dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy nauczyciela dyplomowanego.
- Zadanie 2.
- Prowadzi sprawy w zakresie kwalifikacji zawodowych nauczycieli.
- Zadanie 3.
- Prowadzi sprawy w zakresie wyrażania zgody przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty na zatrudnienie w szkołach/placówkach nauczycieli niemających wymaganych kwalifikacji do zajmowania danego stanowiska oraz osób niebędących nauczycielami do realizacji zadań edukacyjnych.
- Zadanie 4.
- Prowadzi postępowania odwoławcze od decyzji organów i osób prowadzących szkoły/placówki w sprawie odmowy nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
- Zadanie 5.
- Prowadzi postępowania nadzorcze, o których mowa w art. 9h ustawy Karta Nauczyciela oraz postępowania nadzwyczajne, o których mowa w rozdziale 13 KPA.
- Zadanie 6.
- Prowadzi sprawy dotyczące wykonywania zadań organu wyższego stopnia w rozumieniu przepisów KPA w stosunku do organów jednostek samorządu terytorialnego w sprawach szkół/placówek publicznych, zakładanych i prowadzonych przez osoby prawne inne niż j.s.t. oraz osoby fizyczne, a także szkół i placówek niepublicznych.
- Zadanie 7.
- Pełni funkcję przewodniczącego komisji kwalifikacyjnej w postępowaniu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
- Zadanie 8.
- Bierze udział w kontroli wypoczynku.
- Zadanie 9.
- Wykonuje inne zadania zlecone przez WKO lub Dyrektora WNS nieuwzględnione w wykazie zadań realizowanych na stanowisku pracy, związane z działalnością KO.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe na kierunku administracja lub prawo- Znajomość przepisów prawa oświatowego oraz kodeksu postępowania administracyjnego i innych w zakresie realizowanych zadań
- Zdolności analityczne oraz umiejętność interpretowania i korelowania przepisów prawa
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz służby cywilnej
- Biegła znajomość pakietu biurowego Ms Office i systemu informacji prawnej LEX
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętność współpracy w zespole, komunikatywność
- Samodzielność i umiejętność organizacji pracy własnej
- Umiejętność pracy pod presją czasu, w pokoju wieloosobowym.