Referent
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na parterze budynku przy ul. Powstańców Warszawy 1. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Wejście do Urzędu wyposażone jest w podjazd. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, ksero, fax). Wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub pojazdami nieprzystosowanymi do transportu osób niepełnosprawnych.
Częste kontakty z instytucjami zewnętrznymi.
Zakres zadań
- opracowuje projekt planu wydatków z budżetu Wojewody w zakresie środków finansowych przeznaczonych dla gmin na realizację świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i zasiłków dla opiekuna oraz dokonuje na bieżąco zmian w planie
- sporządza zbiorcze kwartalne, półroczne i roczne sprawozdania rzeczowo-finansowe w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i zasiłków dla opiekuna na podstawie sprawozdań jednostkowych otrzymanych od gmin
- weryfikuje wyjaśnienia gmin dotyczące zwrotów niewykorzystanych dotacji na świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego i zasiłki dla opiekuna
- weryfikuje i rozpatruje wnioski gmin oraz sporządza zestawienia w zakresie planowania wielkości środków na realizację świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i zasiłków dla opiekuna na rok następny
- rozpatruje wnioski gmin oraz dokonuje na ich podstawie zmian w planach wydatków z budżetu Wojewody w zakresie środków finansowych przeznaczonych na realizację ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem
- sporządza opracowanie dotyczące analizy stanu i skuteczności pomocy społecznej w oparciu o ocenę zasobów, pomocy społecznej przyjętą przez samorząd województwa z uwzględnieniem założeń przewidzianych w strategii polityki społecznej samorządu województwa dolnośląskiego
- sporządza miesięczne raporty oraz półroczne sprawozdania z realizacji zadań wynikających z ustawy o Karcie Dużej Rodziny za pomocą systemu teleinformatycznego
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze świadczeń dla rodzin
- znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych
- znajomość ustawy o finansach publicznych
- znajomość ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
- wymagane kompetencje: komunikacja, dobra organizacja pracy, współpraca w zespole
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe