Referent
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu od poniedziałku do piątku w godz.
7.30-15.30, - kontakt z klientem zewnętrznym oraz pracownikami komendy,
- możliwość wyjazdów służbowych, w tym kilkudniowych, w ramach narad szkoleniowych, odpraw, itp.
- narzędzia i materiały pracy: komputer – praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie, kserokopiarka, drukarka, skaner, niszczarka i inne urządzenia biurowe,
- oświetlenie naturalne i sztuczne.
- budynek wielokondygnacyjny niedostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo - brak windy, podjazdów, pomieszczeń higieniczno-sanitarnych,
- stanowisko pracy zlokalizowane w siedzibie komendy na I piętrze, w pokoju biurowym wyposażonym w meble, sprzęt komputerowy i inne urządzenia biurowe, możliwość przemieszczania się do archiwum zakładowego znajdującego się na I piętrze,
- umowa na czas określony ( docelowo na czas nieokreślony).
Zakres zadań
- prowadzi kancelarię ogólną i sekretariat komendanta powiatowego
- nalicza wynagrodzenia, uposażenia oraz świadczenia pracownicze
- sporządza listy płac
- sporządza przelewy dotyczące list płac, składek zus oraz podatku dochodowego od osób fizycznych
- rozlicza składki z tytułu ubezpieczeń społecznych i sporządza dokumentację rozliczeniową do ZUS oraz przygotowuje informację rozliczeniową dla pracowników
- rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych
- sporządza deklaracje podatkowe dla pracowników i Urzędu Skarbowego
- sporządza zestawienia i rozliczenia z zakresu wynagrodzeń, uposażeń i świadczeń pracowniczych
- przygotowuje dane do sprawozdań z zakresu wynagrodzeń, uposażeń oraz świadczeń pracowniczych
- przygotowuje zaświadczenia o wynagrodzeniu dla pracowników
- prowadzi karty wynagrodzeń pracowników
- dba o właściwy wizerunek urzędu oraz wygląd sekretariatu i pomieszczeń kierownictwa
- prowadzi sprawy obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej
- prowadzi archiwum komendy oraz sprawy związane z archiwizacją dokumentów
- realizuje zadania z zakresu planowania pracy komendy powiatowej
- prowadzi kalendarz spotkań, narad i odpraw służbowych z udziałem komendanta powiatowego
- realizuje zadania z zakresu skarg, wniosków i petycji
- ewidencjonuje pieczęcie i stemple służbowe
- wykonuje inne czynności zlecone przez przełożonych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie -doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego na stanowiskach administracyjno-biurowych lub w administracji publicznej lub staż na stanowiskach administracyjno-biurowych lub w administracji publicznej łącznie,
•biegła znajomość obsługi komputera (system operacyjny Windows, pakiet MS Office, poczta elektroniczna),
•umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
•umiejętność redagowania pism urzędowych,
•znajomość ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy kodeks postępowania administracyjnego, ustawy kodeks pracy, ustawy o służbie cywilnej oraz przepisów wykonawczych,
•znajomość przepisów w zakresie instrukcji kancelaryjnej (Zarządzenie Nr 1 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 4 stycznia 2022 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt dla Państwowej Straży Pożarnej (Dz. Urz. MSWiA z 2022 r. poz. 1 z późn. zm.),
•znajomość zasad naliczania wynagrodzeń oraz rozliczania składek ZUS oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
- •dobra organizacja pracy, wysoka kultura osobista, komunikatywność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe