Specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. Krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe.
2. Zagrożenie korupcją.
3. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
Zakres zadań
- Nadzoruje gospodarowanie majątkiem ruchomym Skarbu Państwa przez placówki zagraniczne.
- Koordynuje, planuje, ewidencjonuje czynności związane z cyklem inwentaryzacji na placówkach oraz kontroluje i weryfikuje poprawność procesu i kompletność dokumentacji inwentaryzacyjnej placówek.
- Planuje wdrożenie i nadzoruje funkcjonowanie programu informatycznego do ewidencji majątku na placówkach.
- Prowadzi dla kandydatów zakwalifikowanych na stanowiska do pracy w placówkach zagranicznych konsultacje w zakresie gospodarowania majątkiem ruchomym oraz operowania programem informatycznym do ewidencji majątku placówek.
- W zakresie przygotowywania planów finansowych placówek opiniuje zasadność i zgodność z przepisami przyznania środków budżetowych na zakup usług i dostaw związanych z gospodarowaniem majątkiem ruchomym placówek oraz planuje środki finansowe na umowy z członkami komisji inwentaryzacyjnych.
- W zakresie realizacji planów finansowych placówek opiniuje zasadność i zgodność z przepisami wniosków o zakup usług i dostaw związanych z gospodarowaniem majątkiem ruchomym placówek.
- Gromadzi i analizuje kluczowe informacje napływające z placówek w zakresie gospodarowania majątkiem ruchomym i sporządza analizy, opinie i dokumenty planistyczne dla przełożonych w postaci raportów i zestawień.
- Analizuje sprawozdania placówek w zakresie gospodarowania majątkiem ruchomym oraz realizacji planów finansowych placówek w odniesieniu do majątku ruchomego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie lub równorzędnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- Poświadczenie bezpieczeństwa do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
- Znajomość ustaw: o finansach publicznych, o zasadach zarządzania mieniem państwowym, o rachunkowości, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, Prawa zamówień publicznych.
- Znajomość rozporządzeń RM w sprawie: gospodarowania niektórymi składnikami Skarbu Państwa; Klasyfikacji Środków Trwałych.
- Znajomość problematyki inwentaryzacji oraz zagadnień z zakresu finansów publicznych i Prawa zamówień publicznych,
- Umiejętność: współpracy, argumentowania, analitycznego myślenia, radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.
- Zorientowanie na osiąganie celów, samodzielność i inicjatywa, dyspozycyjność.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość ustawy o służbie zagranicznej,
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, protokołu dyplomatycznego,
- Znajomość programu do zarządzania majątkiem LUPINE,
- Znajomość programu finansowo-księgowego FKWIN lub Egeria.