Specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
2. Zagrożenie korupcją.
3. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne
Zakres zadań
- Monitoruje i analizuje sytuacje polityczną i społeczno-gospodarczą dotyczącą współpracy RP z poszczególnymi państwami regionu z zakresu kompetencji oraz jej wpływ na interesy RP, UE i gromadzi dokumentację z tego zakresu. Koordynuje przygotowanie lub samodzielnie przygotowuje analizy, opracowania w zakresie właściwości referatu.
- Negocjuje z dyplomatami innych państw, funkcjonariuszami organizacji międzynarodowych, pozarządowych i innych struktur lub form współpracy m. in. w takich kwestiach, jak: uzgadnianie wizyt, spotkań, tekstów oficjalnych komunikatów, inicjatyw i różnego rodzaju dokumentów międzynarodowych, jak też wydania lub opublikowania uzgodnionych dokumentów politycznych. Uczestniczy w spotkaniach, konsultacjach, negocjacjach, sporządza notatki i raporty z tych spotkań. Bierze udział w pracach grup roboczych Rady UE/Komisji. Nawiązuje kontakty z przedstawicielami korpusu dyplomatycznego w Polsce oraz z placówkami zagranicznymi.
- Opracowuje materiały informacyjne i notatki analityczne w zakresie kompetencji terytorialnych i problemowych, w tym w szczególności na potrzeby wizyt, spotkań, konsultacji, negocjacji z partnerami zagranicznymi, jak też narad wewnętrznych i międzyresortowych (w tym m.in. materiały tezowo-informacyjne dla Prezydenta RP, Prezesa Rady Ministrów RP, Marszałków Sejmu i Senatu RP, Ministra Spraw Zagranicznych RP oraz Kierownictwa MSZ do wykorzystania podczas spotkań ze swoimi odpowiednikami). Wypracowuje propozycje strategii, wobec wybranego obszaru, relacji dwustronnych w krótkiej i dłuższej perspektywie w ramach swoich kompetencji terytorialnych i problemowych.
- Przygotowuje i uczestniczy w spotkaniach międzyresortowych. Opracowuje projekty ocen i stanowisk, negocjuje i wdraża stanowiska w celu prawidłowej realizacji polskiej polityki zagranicznej. Negocjuje i opiniuje projekty umów dwustronnych i wielostronnych w zakresie kompetencji stanowiska pracy.
- Wyznacza zadania placówkom RP z zakresu kompetencji, nadzoruje wykonanie oraz dokonuje ich oceny.
- Wspiera działania polskich instytucji w nawiązywaniu kontaktów i prowadzeniu współpracy z podmiotami w państwach i strukturach/formach współpracy wielostronnej właściwych dla opisywanego stanowiska pracy oraz informuje polskie instytucje współpracujące z podmiotami we właściwych krajach na temat ich sytuacji wewnętrznej, polityki zagranicznej i stanu stosunków dwustronnych Polski z tymi państwami.
- Koordynuje polską politykę zagraniczną w zakresie współpracy w ramach właściwej struktury/formy i mechanizmu współpracy wielostronnej, organizacji międzynarodowej oraz w zakresie funkcjonowania właściwych instrumentów, mechanizmów i strategii politycznych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie lub równorzędnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze stosunków międzynarodowych w organizacjach lub instytucjach międzynarodowych lub 4 lata w jednostkach sektora finansów publicznych w tym 1 rok w obszarze stosunków międzynarodowych w organizacjach lub instytucjach międzynarodowych lub w placówce zagranicznej
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą tajne, SECRET UE/ EU SECRET, NATO SECRET, lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie C1 i innego języka obcego na poziomie B2.
- Znajomość: •problematyki stosunków międzynarodowych, w tym w szczególności stosunków RP z państwami/strukturami wielostronnymi właściwymi dla danego stanowiska pracy, •struktury, założeń i celów polskiej polityki zagranicznej, •zasad funkcjonowania administracji publicznej, •praktyczna znajomość sporządzania tez, notatek.
- Umiejętność: współpracy, negocjowania (w tym komunikacji i argumentowania), analitycznego myślenia.
- Zorientowanie na osiąganie celów, samodzielność i inicjatywa.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Posiadanie nadanego stopnia dyplomatyczno-konsularnego.
- Znajomość języka urzędowego, innego niż język angielski, kraju leżącego w kompetencji właściwego departamentu na poziomie C1.
- Znajomość zasad korespondencji dyplomatycznej.