Specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Praca przy komputerze.
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
- Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Zakres zadań
- Prowadzi pisemną i telefoniczną obsługę informacyjną krajowych i zagranicznych klientów w celu udzielania odpowiedzi na zapytania dotyczące danych statystycznych dostępnych na Portalu Informacyjnym GUS oraz opracowywanych na indywidualne zamówienia.
- Informuje obsługiwanych pisemnie i telefonicznie klientów o badaniach statystycznych, produktach i usługach statystyki publicznej w celu promowania działalności GUS.
- Analizuje zapotrzebowanie na dane statystyczne w oparciu o obsłużone zapytania i zamówienia w celu rozpoznania możliwości rozwoju oferty informacyjnej statystyki publicznej i dostosowania jej do nowych potrzeb odbiorców.
- Uczestniczy w pracach nad wprowadzaniem rozwiązań wspierających komunikację z osobami ze szczególnymi potrzebami w celu zapewnienia dostępności informacyjno-komunikacyjnej Urzędu.
- Uczestniczy w tworzeniu materiałów informacyjnych w celu ich udostępniania użytkownikom danych poprzez Portal Informacyjny GUS i w ramach pisemnej komunikacji z klientami.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- Znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym – B1
- Znajomość ustawy o statystyce publicznej
- Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
- Znajomość zasobów Portalu Informacyjnego GUS (bazy danych, wskaźniki makroekonomiczne)
- Wiedza na temat badań statystycznych
- Umiejętności analityczne
- Umiejętność prezentacji danych
- Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
- Rzetelność
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Współpraca
- Komunikacja
- Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Dzielenie się wiedzą
- Orientacja na klienta/interesanta
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Doświadczenie zawodowe: 1 rok w obszarze obsługi klienta
- Znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2