Specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- obciążenie mięśniowo-szkieletowe oraz obciążenie narządu wzroku podczas pracy przy monitorach ekranowych i prowadzeniu samochodu służbowego
- praca w terenie
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca w pomieszczeniach biurowych, z wykorzystaniem komputera i urządzeń biurowych
- budynek i jego wyposażenie zapewniają bezpieczne i higieniczne warunki pracy, warunki są dostosowane do rodzaju wykonywanych prac
- bariery architektoniczne - brak windy
- pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
- praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym
„Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie:
https://www.gov.pl/web/gddkia/deklaracja-dostepnosci”
Zakres zadań
- Opracowuje i przygotowuje dokumentację przetargową od strony merytoryczno-technicznej do postępowań utrzymaniowych na roboty, usługi i dostawy w ramach ustawy Prawo zamówień publicznych oraz z wyłączeniem przepisów ustawy, prowadzi analizę kosztów utrzymania oraz monitoring wydatków w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania dróg na poziomie Oddziału,
- Prowadzi sprawy związane z dzierżawą MOP tj. przygotowuje materiały do przetargu, bierze udział w przeprowadzeniu postępowania, a następnie kontroluje dzierżawców. Prowadzi sprawy związane z utrzymaniem parkingów przeznaczonych dla postoju pojazdów wykonujących przewozy drogowe, miejsc kontroli ruchu i transportu drogowego, przeznaczonych w szczególności do ważenia pojazdów oraz współpracuje z Inspekcją Transportu Drogowego oraz z Urzędami celnymi w zakresie kontroli nacisków osi, masy i wymiarów pojazdów ciężarowych,
- Współpracuje z innymi Wydziałami oraz Rejonami w zakresie prowadzonych spraw z bieżącego i zimowego utrzymania dróg, opracowania Programów Inwestycji i Aneksów do nich oraz analizuje i udziela odpowiedzi na skargi, zażalenia i wnioski obywateli i instytucji w zakresie działania komórki organizacyjnej,
- Przygotowuje opracowania, raporty, zestawienia i analizy związane z utrzymaniem dróg, w tym również dla instytucji zewnętrznych,
- Współpracuje z właściwymi służbami, w szczególności z policją, PSP, KAS, WITD w celu zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym i usuwaniu skutków wypadków i kolizji drogowych, jak również realizacją zadań wynikających z zawartych porozumień,
- Współpracuje ze Stanowiskiem ds. Gwarancji w prowadzeniu spraw dotyczących zobowiązań gwarancyjnych oraz odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady dla zadań finansowanych ze środków na bieżące utrzymanie sieci drogowej,
- Prowadzi działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań służących do utrzymania dróg, zarządzania i sterowania ruchem (m. in. Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym),
- Kontroluje i prowadzi sprawy związane z roszczeniami odszkodowawczymi w zakresie odpowiedzialności cywilnej zarządcy drogi oraz prowadzi monitoring procedur odszkodowawczych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze drogownictwa
- Prawo jazdy kat. B
- Znajomość obsługi pakietu MS Office (Word, Excel)
- Znajomość sieci drogowej województwa
- Znajomość aktów prawnych: ustawa o drogach publicznych, ustawa Prawo zamówień publicznych, ustawa Prawo budowlane, Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego
- Kompetencje: wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe