Specjalista
Komendant poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca w siedzibie komendy, w godzinach pracy komendy tj: od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30
- obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych,
- praca przy komputerze wymagająca wysiłku statycznego,
- częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym,
- stres związany z obsługą klientów zewnętrznych,
- wysiłek fizyczny związany z przemieszczaniem akt i dokumentów,
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: praca przy komputerze, oświetlenie naturalne/sztuczne. Budynek, w którym znajdują się pomieszczenia komendy zlokalizowane są na parterze oraz I piętrze, budynek nie jest dostosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich (brak podjazdów, wind, toalet przystosowanych do osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich).
Zakres zadań
- Realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej
- Prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu Komendanta Powiatowego PSP w Wodzisławiu Śląskim
- Organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem Komendanta Powiatowego PSP w Wodzisławiu Śląskim
- Opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych Komendanta Powiatowego PSP w Wodzisławiu Śląskim, ewidencjonowanie i prowadzenie ich zbiorczych rejestrów oraz prowadzenie rejestru upoważnień
- Prowadzenie spraw z zakresu obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej
- Koordynowanie zadaniami dotyczącymi obiegu dokumentów oraz ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej
- Realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej pracowników w zakresie zezwoleń na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych i służbowych komendy, ich weryfikacja i wydawanie zaświadczeń
- Ewidencjonowanie czasu pracy pracowników Korpusu Służby Cywilnej oraz nieobecności i innych zwolnień, a także prowadzenie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji oraz realizowanie sprawozdawczości
- Prowadzenie rejestru poleceń wyjazdów służbowych w komendzie powiatowej
- Prowadzenie spraw z zakresu medali i odznaczeń dla pracowników komendy powiatowej
- Prowadzenie spraw z zakresu Systemu Obsługi Legitymacji PSP (SOL PSP)
- Prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów
- Organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostek ratowniczo – gaśniczych
- Współpraca w realizacji zadań wynikających ze współpracy międzynarodowej realizowanej przez Państwową Straż Pożarną oraz sprawozdawczość w tym zakresie
- Realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej
- Zastępowanie kierownika sekcji kadrowo - organizacyjnej podczas jego nieobecności
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- Biegła obsługa komputera, znajomość środowiska Windows oraz pakietu MS Office
- Łatwość komunikacji werbalnej i pisemnej
- Zdolność analitycznego myślenia, samodzielność, obowiązkowość, dobra organizacja pracy
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- kurs z zakresu obsługi sekretariatu
- doświadczenie w obsłudze sekretariatu lub staż na podobnym stanowisku
- posiadanie wykształcenia przydatnego na zajmowanym stanowisku
- znajomość przepisów prawnych obowiązujących w Państwowej Straży Pożarnej
- znajomość kodeksu pracy
- znajomość procedur postępowania administracyjnego