Starszy bosman portu
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań:
- praca w terenie
- nietypowe godziny pracy (równoważny system czasu pracy)
- zagrożenie korupcją
- przeprowadzanie kontroli / inspekcji
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych
Miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy:
Czynniki szkodliwe i warunki uciążliwe dla zdrowia:
- praca przy monitorze ekranowym (komputer) pow. 4 godzin dziennie
- promieniowanie elektromagnetyczne niejonizujące - strefa bezpieczna
- zmienne warunki atmosferyczne
- praca zmianowa / nocna
Narzędzia i materiały pracy: komputer
Infrastruktura - bariery architektoniczne:
- brak windy
- brak schodołazu
- toaleta niedostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
Zakres zadań
- monitoruje ruch statków w porcie i na torze podejściowym do portu, prowadzi rejestr wejść i wyjść jednostek oraz podejmuje niezbędne działania w przypadku wystąpienia zagrożenia
- sprawdza stan techniczny urządzeń cumowniczych, stanowisk ratowniczych i nabrzeży oraz cyklicznie odnotowuje w dzienniku portowym istotne wydarzenia, informacje o poziomie wód i warunków pogodowych
- podejmuje doraźne interwencje w stosunku do naruszających porządek portowy, bezpieczeństwo żeglugi w obrębie portu i toru podejściowego, określone w przepisach portowych i innych regulacjach prawnych
- przeprowadza kontrole podczas dokonywanych obchodów w granicach portu i obiektów portowych oraz podejmuje niezbędne działania w przypadku zanieczyszczenia nabrzeży i wód portowych
- zabezpiecza mienie wydobyte lub znalezione w morzu
- prowadzi monitoring oznakowania nawigacyjnego, realizuje doraźne interwencje na podległych rybackich przystaniach plażowych lub na akwenie
- doraźnie obsługuje pływającą jednostkę inspekcyjną kapitanatu
- podejmuje niezbędne działania w przypadkach wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa w porcie i na redzie oraz wspiera informacyjnie w trakcie akcji ratowniczych, przeciwsztormowych, przeciwlodowych oraz likwidacji rozlewów
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z gospodarką morską
- Świadectwo operatora łączności bliskiego zasięgu UKF
- Komunikatywna znajomość języka angielskiego (A2 wg ESOKJ)
- Znajomość przepisów dotyczących bezpieczeństwa morskiego w zakresie wykonywanych zadań
- Znajomość przepisów dotyczących ochrony żeglugi i portów morskich w zakresie wykonywanych zadań
- Znajomość przepisów portowych w zakresie wykonywanych zadań
- Znajomość przepisów dotyczących ochrony środowiska morskiego w zakresie wykonywanych zadań
- Znajomość postępowania administracyjnego w zakresie wykonywanych zadań
- Umiejętność komunikacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacji na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Dyplom w dziale pokładowym
- Świadectwo przeszkolenia w zakresie wykorzystania radaru i ARPA na poziomie operacyjnym lub świadectwo operatora radarowego wydane po 24 sierpnia 2000 r.
- Świadectwo ogólne lub ograniczone operatora GMDSS (GOC, ROC)