Starszy inspektor
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa powyżej 4 godzin dziennie w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym wymagająca użytkowania sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka do dokumentów);wyjazdy terenowe, przemieszczanie się w trudnym terenie; udział w różnorodnych spotkaniach, szkoleniach. Stanowisko pracy mieści się na II piętrze. Urząd mieści się w budynku, który posiada windę oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Brak w Urzędzie oznaczeń dla osób niewidomych oraz specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Zakres zadań
- Prowadzenie spraw dotyczących projektu „Aktualizacja planów zadań ochronnych dla obszarów Natura 2000 wraz z prowadzeniem monitoringów” (FEnIKS) w skali jednostki.
- Monitoruje postęp prac w projekcie i dokonuje analizy ryzyka, informuje przełożonych o problemach w terminach umożliwiających podjęcie działań zapobiegawczych, podejmuje działania naprawcze. Prowadzi bieżącą aktualizację harmonogramu rzeczowo – finansowego projektu, przygotowuje dokumenty na potrzeby prowadzonej sprawozdawczości.
- Przygotowuje opisy przedmiotów zamówienia w ramach postępowań o udzielenie zamówień publicznych i postępowań wyłączonych spod stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, współpracuje z komórką ds. zamówień publicznych w zakresie zadań realizowanych w ramach projektu.
- Nadzoruje realizację umów zawieranych w ramach projektu pod względem merytorycznym, terminu i zgodności wykonanych prac z opisem przedmiotu zamówienia, dokonuje odbioru prac, organizuje i dokumentuje lustracje terenowe w postaci sporządzania protokołów, notatek, zdjęć.
- Organizuje spotkania Zespołów Lokalnej Współpracy (przedstawicieli interesariuszy) oraz proces konsultacji społecznych, dystrybucja materiałów wspierających realizację projektu.
- Opracowuje projekty zmian w SFD oraz projekty zarządzeń RDOŚ ws. planów zadań ochronnych.
- Przygotowuje dokumenty i korespondencję niezbędną do właściwej realizacji projektu, archiwizuje dokumenty wytworzone zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną obowiązującą w RDOŚ w Lublinie.
- Zapewnia promocję projektu oraz nadzoruje odpowiednie oznakowanie dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi zasadami dla projektów finansowanych ze środków UE.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w obszarze ochrony środowiska (ochrony przyrody) lub w administracji publicznej.
- Znajomość w podstawowym zakresie przepisów prawnych z ochrony przyrody, w szczególności ustawy o ochronie przyrody oraz jej aktów wykonawczych.
- Znajomość w podstawowym zakresie ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Znajomość Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków w projektach UE na lata 2021-2027.
- Wiedza z zakresu ochrony przyrody, w tym na temat siedlisk przyrodniczych i gatunków chronionych w ramach sieci Natura 2000 (metodyki monitoringu GIOŚ, zagrożenia, metody ochrony).
- Znajomość form ochrony przyrody zlokalizowanych na terenie województwa lubelskiego oraz specyfiki przyrodniczej województwa lubelskiego.
- Umiejętność obsługi w podstawowym zakresie programu Quantum GIS.
- Podstawowa znajomość zasad funkcjonowania i organizacji RDOŚ.
- Podstawowa znajomość zasad służby cywilnej oraz zasad etyki korpusu służby cywilnej.
- Czynne prawo jazdy kategorii B.
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie, kurs lub studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych lub realizacji projektów finansowanych ze środków UE.
- Kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy, myślenie analityczne, współpraca.