Starszy inspektor
Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno – biurowa; praca przed monitorem ekranowym co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy; praca w terenie; wymuszona pozycja ciała; kontakty zewnętrzne z pracownikami instytucji kontrolujących przestrzeganie zasad i warunków bhp;
- miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer i urządzenia biurowe;
- możliwość poruszania się po budynku: zachowana odpowiednia szerokość drzwi; miejsce pracy na 4 piętrze; schody w ciągach komunikacyjnych; brak windy oraz toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- przeprowadza kontrolę warunków pracy (służby) oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy (służby) w Oddziale,
- bierze udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy i wypadków w związku ze służbą oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z przeprowadzonego badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontroluje realizację tych wniosków
- bierze udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy (służby), urządzenia produkcyjne oraz inne urządzenia mające wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników i funkcjonariuszy Oddziału
- bieżąco informuje pracodawcę o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych i przedstawia wnioski dotyczące sposobów usunięcia tych zagrożeń
- bierze udział w sporządzeniu pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowej analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy (służby) zawierającej propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników i funkcjonariuszy oraz poprawę warunków pracy (służby)
- prowadzi rejestry, kompletuje i przechowuje dokumenty dotyczące wypadków przy pracy (w związku ze służbą), stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowuje wyniki badań czynników szkodliwych i uciążliwych dla zdrowia w środowisku pracy (służby)
- współpracuje z Wydziałem Kadr i Szkolenia w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (służby) oraz współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami w zakresie zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników i funkcjonariuszy, w tym prowadzi szkolenia i udziela instruktaże z zakresu bhp
- bierze udział w opracowaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz opiniuje szczegółowe instrukcje dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy (służby)na poszczególnych stanowiskach pracy
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- posiadanie zawodu technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3 - letniego stażu pracy w służbie bhp lub posiadanie wyższego wykształcenia o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo ukończenie studiów podyplomowych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
- znajomość przepisów prawnych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy i umiejętność ich stosowania w praktyce
- samodzielność w działaniu
- umiejetność pracy w zespole
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych
- umiejetność analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów
- komunikatywność
- umiejętność obsługi pakietu biurowego MS Office;
- Pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE” lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- posiadanie prawa jazdy kategorii B