Starszy inspektor
Wojewódzki Lekarz Weterynarii poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Zadania realizowane są w siedzibie Inspektoratu - praca wykonywana na stanowisku pracy i na terenie budynków Inspektoratu, kontakt z zewnętrznymi usługodawcami. Praca przy monitorze ekranowym , nie występują szkodliwe i niebezpieczne warunki pracy, narzędzia pracy – komputer, drukarka , faks , kserokopiarka , niszczarka. Stanowisko pracy na drugiej kondygnacji w budynku trzykondygnacyjnym bez windy, bez podjazdu. Praca jest świadczona w budynkach WIW nie przystosowanych do poruszania się osób niepełnosprawnych – bariery architektoniczne.
Zakres zadań
- •monitorowanie warunków pracy, sposobów jej organizacji oraz informowanie pracodawcy o stwierdzonym zagrożeniu w celu jego wyeliminowania lub ograniczenia
- •wykonywanie okresowych analiz stanu bhp, formułowanie wniosków zawierających działania korygujące lub zapobiegawcze w celu utrzymania prawidłowego środowiska pracy
- •przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego dla każdego stanowiska pracy w celu określenia ryzyka
- •ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy w celu sporządzenia wymaganej dokumentacji
- •organizowanie szkoleń w dziedzinie bhp, przeprowadzanie ogólnego instruktażu dla nowo zatrudnionych w celu realizacji zadań ustawowych
- •prowadzenie rejestru wypadków, chorób zawodowych, pomiarów czynników szkodliwych. Sporządzanie informacji do celów statystyki WUS
- •opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy
- •doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
- •doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy , na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej
- •współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe bezpieczeństwo i higiena pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracydoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego bezpieczeństwo i higiena pracy
- •umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialności
- •orientowanie na osiąganie celów
- •współpraca
- •komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- •umiejętność zarządzania informacją
- •umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych
- •kreatywność
