Starszy inspektor
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godziny dziennie,
- praca w terenie,
- krajowe wyjazdy służbowe,
- praca na wysokości (drabina),
- praca w pomieszczeniu o suchym i zakurzonym powietrzu,
- stanowisko pracy w pomieszczeniu biurowym,
- obecność wind do IV piętra,
- podjazd dla osób niepełnosprawnych w budynku Czerwonego Ratusza do poziomu parteru oraz wejście schodami,
- brak odpowiednio dostosowanych toalet dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- przejmuje dokumentację spraw zakończonych z komórek organizacyjnych Urzędu do archiwum zakładowego,
- nadzoruje i kontroluje proces archiwizacji dokumentacji archiwalnej i niearchiwalnej przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu oraz dokumentowania przebiegu załatwianych spraw oraz doradza w zakresie doboru klas z Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt,
- przeprowadza proces przygotowania materiałów archiwalnych do przekazania do właściwego archiwum państwowego zgodnie ze szczegółowym trybem klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji,
- udostepnia przechowywaną w archiwum zakładowym dokumentację komórkom organizacyjnym Urzędu zgodnie z obowiązującymi regulacjami celem wglądu do dokumentacji,
- porządkuje przechowywaną dokumentację przejętą w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym,
- zapewnia odpowiednią ewidencję oraz przechowywanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym,
- dokonuje oceny zbiorów dokumentów w zakresie ich zdatności do użytku inicjując brakowanie dokumentacji niearchiwalnej oraz uczestniczy w jej komisyjnym brakowaniu i przekazywaniu wybrakowanej dokumentacji do zniszczenia,
- sporządza sprawozdania z rocznej działalności Archiwum z uwzględnieniem przyjętej dokumentacji z poszczególnych komórek organizacyjnych, dokumentacji udostępnionej, materiałów przekazanych do Archiwum Państwowego oraz dokumentacji niearchiwalnej wybrakowanej i przekazanej na makulaturę,
- klasyfikuje akta w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt dla prawidłowego obiegu dokumentów oraz przyporządkowania określonym hasłom i symbolom klasyfikacyjnym wytworzonej przez Urząd dokumentacji.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego związane z wykonywaniem czynności archiwalnych
- kurs archiwisty
- wiedza w zakresie aktów prawnych regulujących pracę archiwum,
- znajomość obsługi programów użytkowych systemu operacyjnego Windows: pakiet MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe