Starszy referent
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- praca w siedzibie Urzędu na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego,
- praca przeważnie siedząca, przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
- narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, drukarka, niszczarka, itp.)
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- stanowisko pracy zlokalizowane w budynku siedmiokondygnacyjnym,
- stanowisko pracy oświetlone światłem naturalnym i sztucznym,
- budynek wyposażony w windę,
- na parterze budynku znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania w zakresie prawa podatkowego; gromadzi materiał dowodowy poprzez kierowanie zapytań, wezwań, przesłuchiwanie świadków i analizę materiału dowodowego w kontekście obowiązujących przepisów, w celu załatwienia spraw podlegających właściwości rzeczowej referatu.
- Opracowuje projekty decyzji i postanowień z zakresu prawa podatkowego i innych należności budżetowych oraz projekty pism i dokumentów z zakresu właściwości komórki organizacyjnej w celu przygotowania właściwego rozstrzygnięcia w sprawie.
- Przygotowuje wnioski dotyczące zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych oraz o nadania decyzjom rygoru natychmiastowej wykonalności należności wynikających z wydanych rozstrzygnięć.
- Sporządza i przekazuje wnioski o ukaranie w przypadkach stwierdzenia przestępstwa lub wykroczenia skarbowego.
- Sporządza okresowe, roczne i doraźne sprawozdania, a także analizy oraz informacje w przydzielonym zakresie w celu sporządzenia sprawozdań.
- Wykonuje czynności kancelaryjno-biurowe w zakresie prowadzonych spraw w celu bieżącego monitorowania terminów i stanu prowadzonych spraw.
- Współdziała z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu, Izby Administracji Skarbowej w Łodzi, a także z innymi instytucjami i organami w zakresie właściwości komórki organizacyjnej w celu poprawnej wymiany informacji.
- Zakłada akta prowadzonych spraw w celu zapewnienia prawidłowego przechowywania dokumentów oraz ich archiwizacji.
- Obsługuje systemy informatyczne urzędu w zakresie właściwości komórki organizacyjnej w celu zapewnienia kompletności i aktualności baz danych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej.
- Znajomość przepisów w zakresie prawa podatkowego oraz ustawy Ordynacja podatkowa.
- Grzeczność i uprzejmość.
- Otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
- Umiejętność pracy w zespole, współpracy z innymi pracownikami, dzielenia się wiedzą oraz informacjami.
- Umiejętność argumentowania, asertywność oraz umiejętność przekonywania.
- Umiejętność analitycznego myślenia.
- Umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce.
- Obsługa MS Office: Word oraz Excel.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętność obsługi aplikacji oraz systemów informatycznych Ministerstwa Finansów.