Starszy specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
obiekt dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, możliwość poruszania się po budynku: windy i drzwi odpowiedniej szerokości, toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, miejsce parkingowe dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, możliwość technicznego dostosowania stanowiska pracy (pokój, meble biurowe) do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Zakres zadań
- Monitoruje i dokonuje przeglądów aktualności obowiązujących w Ministerstwie dokumentów w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz przedstawia propozycje ich ewentualnych aktualizacji.
- Uczestniczy w przygotowywaniu we współpracy z właściwymi komórkami wewnętrznymi Ministerstwa projektów nowych polityk, procedur, instrukcji i innych dokumentów w zakresie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji i ochrony danych osobowych, w tym w uzgodnieniu z przełożonym opracowuje wstępne wersje ww. dokumentów.
- Koordynuje i wspiera działania komórek organizacyjnych Ministerstwa realizowane w ramach funkcjonującego w Ministerstwie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, w tym ochrony danych osobowych w celu zapewnienia prawidłowego działania Ministerstwa.
- Przygotowuje projekty upoważnień do przetwarzania danych osobowych oraz prowadzi rejestr osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
- Wspiera i współpracuje z inspektorem ochrony danych w ramach realizacji zadań w zakresie ochrony danych osobowych poprzez monitorowanie przestrzegania w Ministerstwie przepisów dotyczących danych osobowych, opiniuje projekty aktów prawnych, umów i innych dokumentów w zakresie ochrony danych osobowych opracowywanych w Ministerstwie.
- Uczestniczy w wyjaśnianiu incydentów bezpieczeństwa informacji oraz prowadzi rejestr incydentów bezpieczeństwa informacji oraz uczestniczy w przygotowywaniu projektów odpowiedzi na pisma obywateli, wystąpienia posłów i senatorów w zakresie bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych.
- Prowadzi szkolenia wewnętrzne dotyczące bezpieczeństwa informacji, w tym cyberbezpieczeństwa, dla pracowników Ministerstwa i innych osób realizujących zadania w Ministerstwie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- wiedza z zakresu ochrony danych osobowych
- znajomość przepisów dotyczących systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji
- wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, samodzielność i inicjatywa
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- studia podyplomowe w zakresie ochrony danych osobowych lub studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa informacji lub wykształcenie wyższe - prawo lub administracja
- 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze bezpieczeństwa informacji lub ochrony danych osobowych
- znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- podejmowanie decyzji i odpowiedzialność