Starszy specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
• praca administracyjno-biurowa,
• obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
• nietypowe godziny pracy, w tym dyżury podczas prac parlamentarnych nad
ustawą budżetową oraz zmianami w zakresie finansowania JST,
• krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe w związku z udziałem w konferencjach, spotkaniach organizowanych przez organizacje samorządowe,
ministerstwa i urzędy centralne w ramach realizowanych projektów,
• zagrożenie korupcją.
Zakres zadań
- Opracowuje projekty dokumentów rządowych, w tym projekty aktów normatywnych, oceny skutków regulacji oraz prowadzi uzgodnienia wewnętrzne tych projektów
- Opracowuje opinie do projektów aktów prawnych i dokumentów rządowych, opracowanych przez komórki Ministerstwa Finansów i inne resorty
- Opracowuje projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania, wystąpienia poselskie, dezyderaty, opinie i wystąpienia komisji parlamentarnych oraz oświadczenia senatorskie, a także na wystąpienia posłów Parlamentu Europejskiego w zakresie systemu finansów jednostek samorządu terytorialnego
- Opracowuje lub bierze udział w opracowywaniu projektów opinii i stanowisk Ministerstwa Finansów do projektów aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych, kierowanych do rozpatrzenia przez Radę Ministrów, Komitet do Spraw Europejskich, Stały Komitet Rady Ministrów oraz inne komitety właściwe do rozpatrywania określonych kategorii spraw
- Współuczestniczy w prowadzeniu prac koncepcyjnych w zakresie systemu finansów jednostek samorządu terytorialnego
- Współpracuje z Departamentem Prawnym w zakresie procesu legislacyjnego oraz wykonania niezrealizowanych upoważnień ustawowych
- Współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi urzędu przy przygotowywaniu stanowisk i opinii ministra dotyczących wypełniania zaleceń i wymogów Unii Europejskiej, w zakresie jednostek samorządu terytorialnego
- Sporządza projekty odpowiedzi na wystąpienia jednostek samorządu terytorialnego, regionalnych izb obrachunkowych i innych podmiotów
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe na kierunku prawodoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej w obszarze prawa
- Znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego wraz z aktami wykonawczymi
- Znajomość ustawy o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi
- Znajomość ustawy o Radzie Ministrów
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie „Zasad techniki prawodawczej”
- Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność analizowania informacji
- Umiejętność współpracy w zespole
- Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Doświadczenie zawodowe: 2 lata w obszarze finansów, w tym finansów samorządu terytorialnego
- Przeszkolenie z zakresu zasad techniki legislacyjnej
- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie i tworzenie tekstów w obszarze właściwości komórki