Zastępca kierownika oddziału
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
- praca w siedzibie urzędu, możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
- praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach w których zlokalizowana jest siedziba Urzędu oraz poza nimi,
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
- większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, obsługa interesantów,
- zagrożenie korupcją.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed ekranem komputerowym,
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.
Zakres zadań
- wspiera kierownika Oddziału w planowaniu i organizowaniu pracy Oddziału oraz sprawuje nadzór merytoryczny i organizacyjny nad zadaniami realizowanymi przez pracowników zgodnie z bieżącym podziałem zadań, poleceniami oraz ustaleniami z kierownikiem Oddziału, w celu optymalizacji realizacji zadań wynikających z regulaminu LUW w Lublinie oraz regulaminu wewnętrznego Biura Wojewody, a w szczególności zadań zlecanych bezpośrednio przez Wojewodę, Wicewojewodów i Dyrektora Biura Wojewody,
- zastępuje kierownika Oddziału w czasie jego nieobecności, w celu zapewnienia niezakłóconej, bieżącej, sprawnej i terminowej realizacji zadań Oddziału,
- analizuje przygotowany przez pracowników oddziału monitoring publikacji prasowych, audycji radiowych, programów telewizyjnych i materiałów rozpowszechnianych w środkach masowego przekazu oraz nadzoruje przygotowywanie informacji dla kierownictwa Urzędu o reakcjach społeczeństwa i mediów odnośnie efektów działania Wojewody, Urzędu i administracji rządowej w województwie - w celu umożliwienia podjęcia decyzji dotyczącej sposobu zareagowania na krytykę i interwencję prasową,
- nadzoruje aktualizowanie zawartości strony internetowej Urzędu oraz profili Urzędu w mediach społecznościowych, a także zawartości Biuletynu Informacji Publicznej LUW w Lublinie, w celu zapewnienia bieżącego dostępu społeczeństwa do aktualnych informacji o działalności Urzędu i jego kierownictwa, a także w celu zapewnienia spełniania przez Urząd wymogów ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- współpracuje z kierownikiem oddziału w zakresie określania priorytetów oddziału dotyczących prowadzonej polityki informacyjnej, medialnej i promocyjnej Wojewody oraz kierownictwa Urzędu, w szczególności w zakresie planowania i przygotowania konferencji prasowych, briefingów, bieżących komunikatów dla mediów, opracowań projektów odpowiedzi na pytania dziennikarzy, w celu sprawnego prowadzenia polityki informacyjnej,
- monitoruje proces przygotowania odpowiedzi na wpływające do Urzędu wnioski o udostępnienie informacji publicznej lub odmowy udzielenia informacji publicznej albo umorzenia postępowania o udostępnienie informacji publicznej, w celu zapewnienia terminowej realizacji obowiązków wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- pełni nadzór nad dokumentowaniem wydarzeń z udziałem Wojewody i Wicewojewodów Lubelskich, a także ich rejestracją audiowizualną, przygotowywaniem serwisu fotograficznego i archiwizowaniem zdjęć, w celu zapewnienia materiałów dla potrzeb informowania opinii publicznej i współpracy ze środkami masowego przekazu.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w administracji lub powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze komunikacji społecznej/ public relations
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej, Kodeks postępowania administracyjnego, o dostępie do informacji publicznej, Prawo prasowe, o prawie autorskim i prawach pokrewnych, o dostępie do informacji niejawnych, o ochronie danych osobowych oraz rozporządzeń wydanych na ich podstawie
- Znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- Posiadanie kompetencji kierowniczych: wysoka komunikatywność, umiejętność zarządzania ludźmi, umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialność, umiejętność ustalania priorytetów oraz jednoczesnego koordynowania wielu zadań
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie: wyższe na kierunku filologia polska, dziennikarstwo i komunikacja społeczna
- Doświadczenie zawodowe 1 rok w pracy na stanowisku rzecznika prasowego lub koordynatora obszaru komunikacji społecznej / public relations
- Znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym
- Kompetencje językowe i umiejętność redagowania tekstów o różnej stylistyce, w szczególności tekstów o charakterze informacyjnym
- Odporność na stres
- Asertywność i umiejętność argumentowania oraz negocjowania
- Umiejętność działania w sytuacjach stresogennych i pod presją czasu
- Znajomość zasad protokołu dyplomatycznego